הרווח הרבעוני של אמריקה אונליין היכה את התחזיות

ברבעון השלישי הרויחה החברה 117 מיליון דולר או 11 סנט למניה

שירות בלומברג, ניו יורק

ספקית האינטרנט הגדולה בעולם, אמריקה אונליין (AOL דיווחה אתמול (ג') על גידול של כמעט פי שלושה ברווחיה ברבעון השלישי, ל-117 מיליון דולר, או 11 סנט למניה. אנליסטים בוול סטריט ציפו לרווח של 8 סנט למניה.

הכנסות החברה עלו ב-%72, ל-1.3 מיליארד דולר, מ-757 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. "זה היה רבעון מצוין עבורנו", אמר סטיב קייס, יו"ר החברה. "אנו מצפים גם שגידול ניכר זה בפעילות יימשך ברבעונים הבאים. ברור עתה שהאינטרנט יצא מהארון ואמריקה אונליין ממשיכה להיות החברה המובילה בתחום", הוסיף קייס.

מספר שיא של 1.8 מיליון מנויים חדשים הצטרפו לחברה ברבעון האחרון, ועתה עומד מספרם על 17 מיליון.

החברה פירסמה בסיפוק רב ש-32 מיליון לקוחות רשומים השתמשו בשירות הפופולרי שלה, ICQ (התוכנה לשיחה באינטרנט, אותה פיתחה החברה הישראלית מירביליס, שנרכשה אשתקד ע"י AOL), ו-15 מיליון השתמשו בתוכנת נטסנטר של נייטסקייפ, שגם היא נרכשה באחרונה ע"י AOL.

בנוסף לגידול המרשים במספר המנויים, הבהירה אמריקה אונלין שהם משתמשים בשירותי האונליין יותר זמן, כדי לרכוש מוצרים, ו"לשוחח" באינטרנט. המנוי הממוצע גולש כיום כ-55 דקות ביום, והשימוש בזמן השיא בערבים (פריים טיים) עלה בצורה ניכרת.

"השבוע, עברנו את רף ה-1.1 מיליון משתמשים בו זמנית, %60 יותר מאשר הממוצע אשתקד, ו-%30 יותר מאשר ברבעון הקודם", אמר נשיא החברה, בוב פיטמן. זהו הרבעון השישי בו רושמת אמריקה אונליין רווחים העוברים את תחזיות האנליסטים.

ההכנסות מפירסום וממסחר אלקטרוני עלו ב-%119, ל-210 מיליון דולר, והכנסות ממנויים עלו ב-%50, ל-869 מיליון דולר.

למרות כל זאת, מחיר מניית אמריקה אונליין ירד אתמול בבורסת ניו יורק ב-7 דולר, ונסגר על 155 דולר. לאחר פרסום דו"חות החברה, ירדה המניה ב-2 דולר נוספים, ונסחרה ב-153 דולר, זאת מאחר שרווחי אמריקה אונליין לא עברו את "המספר הנלחש" בקרב האנליסטים, שעמד על 11 סנט למניה.

במהלך הרבעון השלישי, רכשה אמריקה אונליין את נטסקייפ, ויצרה שיתוף פעולה עם חברת סאן מיקרוסיסטמס.

בהתחשב בהשפעת המיזוג שלה עם נטסקייפ דיווחה אמריקה אונליין על רווחים קבוצתיים של 420 מיליון דולר או 0.33 דולר למניה, לעומת הפסד של 78 מיליון דולר, או 8 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד