ועדת שרים אישרה: הרחבת 4 יישובים בגולן; הקמת 4 יישובים בנגב

שרון: "ההחלטות - לפי מדיניות הממשלה לפיזור אוכלוסין וחיזוק יישובים"

ועדת השרים לענייני פיתוח הגליל והנגב, בראשות שר התשתיות, אריאל שרון, קיבלה אמש שורה של החלטות, הן בענייני התיישבות ברמת הגולן והן בענייני התיישבות בנגב. ההחלטות התקבלו על פי הצעות שהגיש שרון.

ברמת הגולן מדובר על הרחבת היישובים: רמות, מעלה גמלא, כנף וחד-נס. היישובים ממוקמים בדרום רמת הגולן על המצוק המשקיף על הכנרת ממזרח. שרון אמר, כי להחלטה זו חשיבות רבה לפיתוח ולחיזוק ההתיישבות ברמת גולן.

שרון הבהיר, שההחלטה להרחבת היישובים היא על יסוד החלטת הממשלה להרחיב ולפתח התיישבות באזורי פריפריה חיוניים, ובעלי פוטנציאל לפיתוח.

האזור שממזרח לכנרת, שבו ממוקמים היישובים הוא גם אזור פוטנציאלי לפיתוח תיירות. במסגרת התוכנית יוקמו ביישובים 2,500 יחידות-נופש וכ-2,300 יחידות-דיור. לדברי שרון, תוכנית פיתוח זו תיצור 5,000 מקומות תעסוקה חדשים.

עוד אישרה הוועדה את הקמתם של 4 יישובים חדשים ומדרשה ברמת הנגב, ויישוב בחבל איילות ליד באר אורה. שרון אמר, כי הקמת היישובים בנגב התקבלה לאחר תקופה ארוכה, שבה לא הוקמו יישובים חדשים בנגב; וכי הקמתם מחדשת את תנופת ההתיישבות בחבל ארץ חיוני זה.

היישובים שיוקמו ברמת הנגב הם: באר מלכה - יישוב קהילתי סמוך לכפר הנוער ניצנה; כפר דוד - כפר קהילתי באזור שדה בוקר; עובדת - כפר קהילתי ממערב לתל עובדה; ושידרית - מדרשה ללימודי הסביבה וסיור מדברי. הוועדה אישרה גם הקמת יישוב קהילתי חדש ליד באר אורה, בחבל איילות.

עוד אישרה הוועדה את שיווקם של 600 מגרשים, במסגרת מבצע בנה ביתך ברחבי הנגב, בשורה של יישובים כמו באר שבע, ירוחם, ערד, עומר ולהבים.

שרון הבהיר, כי ההחלטות על הרחבת היישובים ברמת הגולן והקמת יישובים חדשים בנגב, הן על בסיס מדיניות ההתיישבות שהיתוותה הממשלה, ושמטרתה להביא לפיזור נכון של האוכלוסייה בראייה ארוכת-טווח, לחיזוק ההתיישבות באזורי פריפריה חיוניים שבהם יש למדינה אינטרס לאומי לחידוש תנופת הפיתוח, הצמיחה והתעסוקה.

שרון הדגיש, כי תוכניות ההרחבה והבנייה, כמו גם הקמת היישובים החדשים, ייעשו עפ"י חוק התכנון והבנייה, וההליכים המקובלים לתקצוב. כל תוכניות הפיתוח יבוצעו תוך התחשבות בהיבטים נופיים וסביבתיים, ושימורם