משרד הפנים הוציא צו הפסקת עבודה נגד חיבור תחנת הכוח רידינג לגז הטבעי

הצו הוצא משום שלא הושלמו כל התנאים בהיתר ובכללם מפרטי הביצוע. מדובר בהתפתחות משמעותית, שכן חיבור תחנת הכוח ברידינג לגז טבעי נחשב פרויקט מרכזי במסגרת כניסת המשק לעידן הגז

מחוז ת"א במשרד הפנים הוציא השבוע לחברת החשמל צו הפסקת עבודה לחיבור תחנת הכוח רידינג בת"א לגז טבעי. כך נודע ל"גלובס".

הצו הוצא משום שלא הושלמו כל התנאים בהיתר ובכללם מפרטי הביצוע. מדובר בהתפתחות משמעותית, שכן חיבור תחנת הכוח ברידינג לגז טבעי נחשב פרויקט מרכזי במסגרת כניסת המשק לעידן הגז.

כיום, התחנה פועלת על בסיס מזוט, שנחשב למזהם, בניגוד לגז. התחנה אמורה, על-פי לוח הזמנים המקורי, לעבוד באמצעות גז החל מתחילת 2005.

משרד התשתיות מסר, כי בעקבות התחייבות חברת החשמל לבצע את הפעילות הנדרשת לאבטחת הבטיחות והפיקוח המקצועי על המערכת הנבנית, אושר לחברת החשמל להמשיך בעבודה עד היום (ד') אחה"צ.

לדברי משרד התשתיות, המשך העבודה יאושר בכפוף למילוי התחייבויות החברה כפי שניתנו לרשות הגז הטבעי, הכפופה למשרד התשתיות. חברת החשמל תצטרך למלא את הדרישות של רשות הגז, לרבות נוכחות מפקח עצמאי בעל סמכויות על האסדה, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לפיקוח על ההקמה של הקו הימי וכן דרישותיה הקשורות לשיפור איכות עבודות הריתוך.

חברת החשמל מסרה בתגובה, כי "החברה מתדיינת בנושא עם רשות הגז. על בסיס הסכמות ביניים שניתנו על-ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, העבודה לא הופסקה.

לדעת החברה, יש בידיה את כל האישורים נדרשים. "כל פעולות חברת החשמל מתואמות עם משרד התשתיות. יש חשיבות עליונה להגיע בזמן לתחנות".

צריכת החשמל