משקיע בניירות ערך הורשע בהרצת מניות

ביצע 265 עסקאות מסחר עצמיות שלא שיקפו ביקוש או היצע אמיתיים; הורשע עוד בכך שהניע אחר לרכוש ני"ע תוך העלמת עובדות מהותיות

אלון נאור, משקיע בניירות ערך, הורשע בבית משפט השלום בתל-אביב בהשפעה בדרכי תרמית על תנודות השער של ניירות הערך של חברות ליפמן אמלד, אירופה, יעקובינסקי.

התובעת, עו"ד רחל צירקין מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), טענה בכתב האישום, כי נאור, שעסק לפרנסתו בהשקעה בני"ע עבור עצמו ונחשב ללקוח מועדף של בנק מרכנתיל דיסקונט (סניף נהריה), ביצע 265 עסקאות מסחר עצמיות שלא שיקפו ביקוש או היצע אמיתיים. זאת, במטרה להשפיע על תנודות השער של מניות ארבע החברות שנסחרו בבורסה בשיטת הרצף.

נאור הורשע עוד בכך שהניע אחר לרכוש ניירות ערך, תוך העלמת עובדה מהותית. השופט גלעד נויטל קבע בהכרעת הדין, כי הוכח מעבר לספק הסביר, כי בעסקאות העצמיות שביצע נאור הוא השפיע בדרכי תרמית על תנודות השער של המניות נשוא האישומים נגדו, והניע אחר לרכוש מניות כשהוא מעלים ממנו עובדות מהותיות.

בהכרעת הדין ציין השופט גלעד נויטל, כי הנאשם נקט בדפוסי פעולה ייזומים, מתוכננים מורכבים ומתוחכמים, המעידים על תיכנון חשיבה והבנה של ממש, כדי להבטיח את ביצוע עיסקאותיו העצמיות. לדברי השופט הנאשם, כיוון במודע לדרכי התרמית שנקט ולהשגת תנודות השער.

השופט הוסיף כי הנאשם, פעיל מבין ובקיע בתחום, ידע גם ידע כי עיסקאות של סחר עצמי כפי שביצע מהוות מוניפולציה אסורה, מאחר והן מלאכותיות ואין בהן כל טעם כלכלי זולת השפעה על שערי המניות.

התיק נדחה לטיעונים לעונש ל-11 באוקטובר. (ת.פ. 10532/01).