מנכ"ל מוריה לשעבר ינהל עבור סיטיפס את פרויקט הרכבת הקלה בירושלים

יו"ר דירקטריון רשות הדואר, יעקב (קוקי) אדרי, לשעבר מנכ"ל החברה התשתית העירונית בירושלים - "מוריה" ינהל עבור זכיינית הרכבת הקלה בירושלים סיטיפס את הפרויקט. אדרי, שנבחר להיות ה-CEO של הפרויקט, יהיה אחרי בעיקר על ניהול ההקמה.

גורמים במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים טוענים, כי יש חשש לכאורה לניגוד עניינים בין תפקידו החדש לתפקידו הקודם כמנכ"ל מוריה.

לטענתם, " מוריה מבצעת עבור הממשלה והעירייה את כל ההכנות לקראת הרכבת הקלה, בעלות של 900 מיליון שקל. במכרז העירייה והמדינה התחייבו לרמת תשתית מסויימת. מנהל סיטיפס יהיה זה שיגיש תביעות נגד איכות התשתית ולכן ניגוד העניינים הוא לכאורה ברור. אדרי יתבע את המדינה על עבודות שהוא ביצע מטעמה".

בנוסף מציינים הגורמים, כי יש ספק לגבי חוקיות העסקתו בהתאם לחוק שירות הציבור. החוק קובע כי "מי שטיפל, אגב מילוי תפקידו בשירות הציבור, בעניין פלוני של אדם פלוני, לא ייצג אחרי פרישתו מהשירות את האדם באותו עניין כלפי המוסד של שירות הציבור שבו שירת".

סעיף 3 לחוק קובע, כי "מי שפרש משירות הציבור לא ייצג אדם לפני עובד בשירות הציבור שהיה כפוף לו ערב פרישתו. כל עוד לא עברה שנה אחת מהיום שבו פסקו יחסי הכפיפות".

מסיטיפס נמסר בתגובה: "יעקב אדרי ינהל את הפרויקט לאחר שנמצא כאדם המתאים ביותר לתפקיד. תפקידו הקודם כמנכ"ל מוריה והיכרותו את ירושלים העניקו לו יתרון מהותי על פני מועמדים אחרים שנבחנו לתפקיד. עבודות העתקת התשתית שביצע אדרי כמנכ"ל מוריה אינן קשורות ישירות לפעילות של סיטיפס ולכן הטענה בדבר ניגוד עניינים אינה רלוונטית".

אדרי אישר את הידיעה ואמר, כי מינואר אינו מכהן עוד במוריה ואינו רואה כל בעיה של ניגוד עניינים. אדרי יכהן במקביל גם כיו"ר דירקטיריון הדואר.

התנועה לאיכות השלטון מסרה בתגובה, כי היא בוחנת את הנושא ושוקלת לפנות לנציב שירות המדינה כדי שיבחן האם החוק חל במקרה זה.