חוק הפינוי-פיצוי אושר ברוב של 13:6; "שרים שיצביעו בכנסת נגד - יפוטרו"

השרים שהתנגדו היום בממשלה: כץ, לנדאו, נוה, הנגבי, שרנסקי ואורלב; כץ: חייבים משאל עם

ראש הממשלה, אריאל שרון, דילג היום (א') בהצלחה על פני המכשול הראשון בשבוע הגורלי של אישור תוכנית ההתנתקות. הממשלה אישרה, כצפוי, ברוב קולות את החוק ליישום תוכנית ההתנתקות - חוק "פינוי-פיצוי" למפוני חבל עזה וצפון השומרון.

13 שרים תמכו בחוק הפיצוי, חמישה מששת השרים, שהתנגדו לחוק, הם שרי הליכוד: ישראל כץ, עוזי לנדאו המוביל את ההתנגדות בליכוד, דני נווה, צחי הנגבי ונתן שרנסקי. גם שר הרווחה, זבולון אורלב, שבינתיים נשאר בממשלה, הצביע נגד החוק.

השר שרנסקי שהתנגד לחוק, אמר, כי "איום המאסר לסרבני פינוי מזכיר את בריה"מ. השר הנגבי, עד לאחרונה השר לביטחון פנים, קרא לשרון: "אל תפטר שרים, גלה נדיבות של מנצחים".

הנגבי הגיב על איומי מקורבי שרון לפטר שרים, שיצביעו בכנסת כנגד חוק הפינוי.

עדיין לא ברור כיצד יצביעו בכנסת השרים שהתנגדו היום בממשלה לחוק.

השר כץ, שהצביע, כאמור, בממשלה נגד החוק, הבהיר, כי הוא דורש לקיים משאל עם על ההתנתקות. גם השר דני נווה קרא לקיים משאל עם. בפתח ישיבת הממשלה, הדגיש שרון, כי מדובר בחוק מפורט ויסודי שכבר נדון ואושר בקבינט. שרון הוסיף, כי הוא בטוח שגם המתנגדים לפינוי לא ירצו להקשות על המפונים.

ביוזמת שרון נוספו לחוק פינוי-פיצוי מספר תיקונים, שהעלו את גובה הפיצוי למתנחלים שהתפנו מרצון.

כן בוצעו שינויים מסויימים באופן חישוב גובה הפיצוי.

הממשלה גם אישרה היום סיוע נוסף של 80 מיליון שקל לשדרות וליישובי הנגב הסמוכים. 20 מיליון שקלים יוזרמו לתעסוקה ליצירת 200 מקומות עבודה חדשים. כן יינתנו הנחות בתשלומי ארנונה (בגובה 50%) ומיסים נוספים.