יוחנן שטסמן - מנכ"ל הביטוח הלאומי במקום יוסי תמיר

פרופ' יוחנן שטסמן ימונה למנכ"ל הביטוח הלאומי. המינוי, עליו חתם היום (ד') שר העבודה והרווחה, אלי ישי, ייכנס לתוקפו ב-1 ביולי.

שטסמן משמש כיום ראש האגף לשיקום וגריאטריה בבית החולים הדסה בירושלים ורופא גריאטרי מחוזי של קופ"ח הכללית. בעבר הקים את מכון ירושלים לחקר הזיקנה.

שטסמן מחליף את יוסי תמיר, שכיהן בתפקיד חמש שנים. ישי ציין את תרומתו המיוחדת של תמיר לשמירה על עצמאותו וחוסנו של הביטוח הלאומי, חרף התמורות שחלו בחברה הישראלית בעקבות קליטת גלי העלייה מבריה"מ לשעבר.

לדברי ישי, פרופ' שטסמן צבר ניסיון רב בניהול יחידות גדולות ובמחקר והוראה אוניברסיטאית. שטסמן כיהן בעבר כיו"ר הוועדה הארצית לענייני סיעוד של הביטוח הלאומי. הוא נחשב למומחה בגריאטריה ושיקום ובעל השכלה תורנית ישיבתית.

מינויו של שטסמן אושר על ידי ועדת בן-דרור ומועצת הביטוח הלאומי. על פי החוק, אין צורך להביא את המינוי לאישור הממשלה, ועל שר העבודה חלה רק חובת התייעצות עם מועצת הביטוח הלאומי ועם ועדת בן-דרור למינוי בכירים בשירות הציבורי.

נודע כי תמיר שוקל מספר הצעות בסקטור הפרטי והציבורי. בין היתר, הוצע לו לנהל את "אשלים" - גוף משותף לג'וינט ולמשרד העבודה, שעוסק בילדים בסיכון.« מאת זאב קליין « יוחנן שטסמן - מנכ"ל הביטוח הלאומי במקום יוסי תמיר