לשכת עורכי הדין בת"א הרשיעה את עו"ד שמעון לביא בעבירה של הפרת חובת נאמנות ללקוח

"התנהגותו של לביא חרגה מהנורמות המצופות מעו"ד ויש בה כדי להטיל כתם על כלל עורכי הדין"

הוועד המחוזי של לשכת עורכי הדין בת"א הרשיע את עו"ד שמעון לביא בעבירה של הפרת חובת נאמנות ומסירת ללקוח, עיכוב ושליחת יד בכספי פקדונות ואי דיווח על פקדונות, עבירות של מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין ועבירות של התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין.

בהכרעת הדין, שניתנה על ידי עורכי הדין, גניאל טפרברג, ניסן וייסמן ואורי ויינברג, נקבע כי התנהגותו של לביא חרגה מהנורמות המצופות מעו"ד ויש בה כדי להטיל כתם על כלל עורכי הדין. מהכרעת הדין עולה כי לביא ייצג את הכובל מוחמד צוף ועזאם עבראסי בהליכים בבית הדין לעבודה שהסתיימו בפשרה.

המתלוננים הופנו אל לביא על ידי קו לעובד. המתלוננים הגישו כובלנה לפיו הנאשם קיבל כספים המגיעים להם ועיכב אותם. מסכומים אלה ניקה עו"ד לביא סכומים מעבר לסכומים שסיכם עימם. לביא הודה בעובדות המהותיות המפורטות בתלונה בעניין גביית סכומים עבור המתלוננים ותשלומם בניכוי שכרו והוצאותיו, הנאשם טען כי לא כל הסכומים שנוכו על ידו נוכו בהסכמת המתלוננים וכי לא עיכב כספים בידיו. לביא טען כי הקובלנה הוגשה ממניעים זרים, בעקבות הליכים משפטיים שבינו לבין קו לעובד.

בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין קובע כי עו"ד לביא ניכה סכומי שכר טרחה העולם על השיעור הנקוב בהסכם שבינו לבין קו לעובד. הנאשם היה זכאי לשכר טרחה בשיעור של 15% בתוספת מע"מ, אך ניכה סכום של 20%. הנאשם ניכה סכומי הוצאות אותם לא היה רשאי לנכות בהתאם להסכם. אין ספק כי התנהגותו של הנאשם מהווה הפרה של חובותיו כעו"ד כלפי לקוחותיו, ולכן החליט בית הדין להרשיעו בעבירות המיוחסות לו בתלונה. בד"מ 81/04.