אושר להפקדה פרויקט מסדר הכרמליטים בחיפה: מגורים, מסחר ומלונאות

הפרויקט יופעל על-ידי יזמים פרטיים, והכנסותיו ישמשו לבנייה נוספת במנזר

הוועדה המחוזית חיפה אישרה להפקדה בתנאים את התוכנית להקמת פרויקט הנדל"ן הגדול של מסדר הכרמליטים בסטלה מאריס שבחיפה.

מדובר בפרויקט במסגרתו אמור מסדר הכרמליטים, המפעיל כיום מנזר בשטח הפרויקט, להקים פרויקט שיכלול שטחי מגורים, פרויקט לדיור מוגן, שטחי מלונאות ושטחים מסחריים. ההכנסות מהפרויקט, שיופעל על-ידי יזמים פרטיים, ישמשו את מסדר הכרמליטים לביצוע בנייה נוספת בתחום המנזר.

מדובר באחד מפרויקטי הנדל"ן הגדולים ביותר שיוקמו בשנים הקרובות בחיפה. הוא משתרע על שטח של עשרות אלפי מ"ר, ויכלול, בין היתר, מאות יחידות דיור. באיזור סטלה מאריס, הנמצא בכרמל, אין כמעט עתודות קרקע פנויות לבנייה.

כפי שפורסם לפני חודשיים, הוועדה המחוזית החליטה בשעתו כי היא רואה בחיוב את התוכנית ומעוניינת לקדמה. עם זאת, היא ביקשה הבהרות לגבי מספר נושאים מהותיים. כתוצאה מכך הורכב צוות עבודה מיוחד של מחוז חיפה במשרד הפנים, הוועדה המקומית חיפה, משרד התחבורה, המשרד לאיכות הסביבה והוועדה המחוזית, אשר דן בנושא.

הצוות סיים את עבודתו, וביצע את ההתאמות והתיקונים הנדרשים. בעקבות כך הוחלט להפקיד את התוכנית בתנאים הבאים: קבלת אישור של משרד הביטחון בשל הסמיכות למחנה צבאי; צירוף נספחי מים, ביוב וניקוז באישור משרד הבריאות; תינתן עדיפות להולכי רגל בסמוך לפרויקט; יוקם מעבר תת-קרקעי; נקבעו תנאים לגבי פיתוחו של פארק סטלה מאריס.