לוויין הצילום האזרחי של תע"א ואל-אופ ישוגר בדצמבר באמצעות משגר רוסי

החברה תגייס הון בהנפקת אג"ח ומתכננת הנפקה לאחר שיגור הלוויין הראשון

לוויין הצילום האזרחי הישראלי-אמריקני הראשון, שפותח בידי התעשייה האווירית וחברת אל-אופ, בשותפות עם חברת קור סוופטוור טכנולוג'יס האמריקנית, ישוגר בדצמבר השנה, באמצעות משגר רוסי. כך מסרו היום (א') יו"ר חברת ווסט אינדיס ספייס, דוד ברודט, המנכ"ל, משה בר-לב, ומנכ"ל חברת CST האמריקנית, סטיב וילסון.

בר-לב אמר ל"גלובס", כי החל שלב גיוס הכספים לפרוייקט. לשיגור שלושת הלוויינים הראשונים, כולל הביטוח, השיגור וההפעלה, יגוייסו כ-250 מיליון דולר. חלק מהמימון יהיה מההון העצמי של השותפות, וכעת החלו ההכנות להנפקת איגרות חוב בארה"ב בניהול חברת מריל לינץ'. לאחר שיגור הלוויין הראשון, תבצע החברה הנפקה.

לוויין הצילום מכונה "ארוס", והוא מבוסס על לווייני הצילום הצבאיים מסדרת "אופק". חברת ווסט אינדיס ספייס חתמה על הסכם עם ממשלת ישראל לאספקת שירותים מהלוויין, והיא תתחרה בשווקים הבינלאומיים עם קונצרן לוקהיד-מרטין האמריקני, שפיתח לוויין מקביל. מקורות בחברה מסרו, כי ללוויין תהיה יכולת צילום ורזולוציה זהה ללוויין האמריקני המתחרה, עם יכולת הפרדה של עצמים בקוטר מטר בלבד.

את פעילות חברת ווסט אינדיס ספייס מרכז למעשה מפעל מב"ת של תע"א, האחראי לפיתוח והפעלת לווייני ה"אופק" והלוויין האזרחי "עמוס". התוכנית כוללת שיגור 8-6 לוויינים שיבצעו צילום למטרות אקולוגיה, מודיעין אזרחי ומטאורולוגיה. כפי שפורסם ב"גלובס" בוחן קונצרן כלל את האפשרות להצטרף לחברה החדשה, כולל הזרמת כספים למימון התוכנית.

בעלי ווסט אינדיס ספייס הם תע"א (%44) כור סופטוור טכנולוג'יס (%44) ואל-אופ (%12). מנכ"ל חברת כלל טכנולוגיות מידע, אלוף (מיל.) גיורא רום, לא פסל את האפשרות שהקונצרן יצטרף לחברה, אולם הוסיף, כי הנושא אינו נמצא בשלב זה בעדיפות גבוהה