המפיקים: נתבע את יועמ"ש רשות השידור

רשות השידור: עו"ד מצקביץ' מכשילה את רשות השידור

איגוד מפיקי הסרטים והטלוויזיה בישראל מאיים לתבוע את היועצת המשפטית של רשות השידור, חנה מצקביץ', בטענה להוצאת לשון הרע. במכתב שכתבה אתי חסיד, מנכ"ל איגוד המפיקים למצקביץ', נכתב: "אציע לך לחזור בך לאלתר, בכתב, מכל האשמותיך כלפי איגוד המפיקים ו/או כלל המפיקים האורקוליים המצוטטות לעיל. ברור לך, מן הסתם, שמדובר בהאשמות שווא, אשר פגעו באיגוד והכפישו את שמו".

במכתב מנסה חסיד לענות על טענות שהופנו כלפי האיגוד על-ידי מצקביץ'. "האיגוד לא הסתיר מעולם את היותו ארגון המייצג את האינטרסים של המפיקים האורקוליים ומבקש לשמור על זכויותיהם השונות, לרבות מקסום רווחיהם. במסגרת זו גם פועל האיגוד מזה תקופה ארוכה, להקמת חברת תמלוגים של כלל המפיקים האורקוליים, אשר תמנע פגיעה בזכויות המפיקים, לרבות גזל זכויות יוצרים. איגוד המפיקים אף הודיע על כך בעבר לגורמים שונים, לרבות לנציגי משרד המשפטים ומשרד החינוך".

במכתב נכתב, כי על רקע הדברים הללו נדהמו המפיקים לקרוא דברים שצוטטו מפיה של מצקביץ', לפיהם הגיע לידיה מידע חדש לפיו המפיקים מתארגנים כחברה וכי היה חוסר תום לב מצדם שהם לא אמרו זאת במהלך המשא ומתן שהתנהל איתם.

מצקביץ' אמרה היום בתגובה, כי "עדיין לא קראתי את המכתב ובנוסף, התגובה שלי למכתב לא צריכה להיות מעל גבי העיתון". דוברת רשות השידור מסרה בתגובה, כי "המנכ"ל כבר התריע על כך שעו"ד מצקביץ' מכשילה את רשות השידור, את המוסדות, את עורכי הדין שבלשכתה, את הפרקליטות ואותו אישית. אין ספק שאחד המחדלים הבולטים מהעדר ועד מנהל מעל לשנה הוא בין היתר אי מינוי יועץ משפטי מקצועי ונאמן שישא באחריות להגנה על ענייני רשות השידור ושמירה על האינטרסים החיוניים של השידור הציבורי".