אולמרט: לא מקבל ההנחה שיש רק גורם אחד קדוש - הצרכן

שר התמ"ת ממשיך להפתיע: "אני מסרב לקבל מציאות שבה מי שמעז לחשוב על היצרן מובל אל עמוד הקלון"

"אני לא מקבל את ההנחה שיש גורם אחד חשוב וקדוש בצרכנות, שהוא הצרכן, ואם אנחנו מסתכלים מהצד שלו אנחנו הטובים, בעוד שאם אנחנו מסתכלים גם מהצד של מישהו אחר יצאנו לשמד". כך אמר היום שר התמ"ת אהוד אולמרט, בכנס בנושא סימון המחירים.

בביקורת צינית על ארגוני הצרכנים, גורמים בוועדת הכלכלה ובעיקר התקשורת, המתנגדים נחרצות לשינוי שיטת הסימון שאולמרט מוביל, אמר עוד: "אני מסרב לקבל את הגישה שמי שמעז לחשוב גם על היצרן, מובל אל עמוד הקלון ונחשב מיד לכזה שנגוע באינטרסים של בעלי ההון, והון ושלטון, וכל מיני סיסמאות ריקות של אנשים ש'כמובן' אין להם דעות קדומות".

אולמרט שב ואמר, כי יש למצוא פתרון שיתחשב גם בסוחרים וביצרנים, "ללא ויתור על מתן אינפורמציה מלאה לצרכן". עוד טען, כי השיטה הנוכחית אינה מלאה, שכן אינה מציגה את המחיר ליחידת משקל, כך שאריזה קטנה יותר נדמית כזולה יותר. בכך התייחס אולמרט לכך שבאחרונה ביצעו יצרנים הקטנת אריזות, כדי שהמוצר ייראה זול יותר, למרות ייקורו.

סמנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, חני מונין, אמרה כי הצגת יחידת הגודל או המשקל למחיר תהיה תוספת ראויה, אך לא יכולה להוות תחליף לסימון מחירו של כל מוצר, כנהוג היום.