קשה בהרצליה פיתוח: דיירי מרינה וילג' יוצאים למלחמה בבתי הקפה

פנו לביהמ"ש בבקשה להורות לעיריית הרצליה לנקוט הליכים נגד מסעדות בקומת הקרקע בפרויקט

דיירי פרויקט המגורים היוקרתי מרינה וילג', הצמוד למרינה בהרצליה פיתוח, יוצאים למלחמה בבעלי המסעדות "פוד-קפה" ו"מדזו", שבחזית קומת הקרקע של הפרויקט.

דייר הפרויקט, הכולל 120 דירות יוקרה, עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד עיריית הרצליה, בבקשה להורות לה לנקוט הליכים נגד המסעדות.

לטענת העותרים, העירייה נמנעת מלטפל בבנייה הבלתי חוקית שביצעו בעלי המסעדות בחזית הפרויקט, באמצעות הקמת שני מבנים מקורים, עשויים אלומיניום, פח, זכוכית ופלסטיק. שטחו של מבנה אחד 50 מ"ר והשני שטחו 91 מ"ר. המבנים משתרעים על שטח קומת הקרקע של הבית המשותף, על שטח המדרכה ועל שטח טיילת המרינה.

לטענת העותרים, באמצעות עוה"ד ניר אבן-הר ודורון זבולון, כל התראותיהם ביחס להפקרות ולמטרדים בפרויקט - הן בשטחים הציבוריים והן בשטחי מגורים - אינן זוכות לאוזן קשבת.

לדבריהם, מטרדים אלה פוגעים פגיעה חמורה באיכות חייהם והם שומרים לעצמם את הזכות לתבוע מהעירייה ומהמשיבות האחרות פיצוי כספי בגין ירידת ערך דירותיהם ובגין כל נזקיהם האחרים.

העותרים טוענים, כי עיריית הרצליה פעלה שלא כדין בהתירה למשיבות להקים את המבנים המקורים, המחייבים קבלת היתר בנייה לפי חוק התכנון והבנייה.

לדברי העותרים, המבנים מהווים מטרד לדיירי הפרויקט, פוגעים בחזות הארכיטקטונית היוקרתית של הפרויקט והטיילת, מהווים מוקד לכלוך ורעש, פוגעים באיכות החיים של דיירי הפרויקט ומורידים את ערך דירותיהם באופן ניכר.

טרם נתקבלה תגובת המשיבות. (עת"מ 1036/05).