קאנווסט בתגובה על המחלוקת עם אלי עזור ב"ג'רוזלם פוסט": זו סחיטה

החברה הקנדית מבקשת מביהמ"ש בניו-יורק למנוע מעזור לבצע שינויים בעיתון או לפטר עובדים

מחריף המאבק בין אלי עזור לבין חברת קאנווסט, על רקע שליטתם המשותפת בעיתון "ג'רוזלם פוסט" שלא יצאה לפועל. החברה הקנדית הגיבה אתמול על הפרסומים האחרונים בעניין העיסקה בהגדירה אותם כ"סחיטה".

לדברי החברה, לאחרונה נפגש אביב בושינסקי - בעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו ומי שמונה למו"ל העיתון בידי שני הצדדים - עם מערכת העיתון, ודיווח לעובדים, כי בניין הדפוס יועבר מירושלים לתל-אביב ושטחו יימכר, ואילו המערכת תישאר בירושלים.

קאנווסט מתייחסת בהודעתה לפעילותו של עזור, אשר בעקבות קשיים בהסכם עימה, רכש את העיתון לבדו תמורת 13.2 מיליון דולר במזומן. קאנווסט בשלב זה לא העבירה כסף לעיסקה.

מרקעי תקשורת, בשליטת עזור, מסרה בתגובה: "החברה לא תיגרר למסע הכפשות שגורם אחר מנסה להציג. אין ספק שיש קרע עמוק בין מרקעי תקשורת בין קאנווסט, קרע בלתי ניתן לאיחוי.

"יש כאן הבדלי גישה ותפיסת עולם מערכתית שונה מהותית בתכלית השינוי בין שתי הקבוצות. מכיוון שהקרע בלתי ניתן לאיחוי, לא ברור מדוע עדיין קאנווסט, עם מסע השמצות שכזה, רוצה להיות שותפה של מרקעי תקשורת".

כפי שפורסם אתמול (ד'), גורמים המקורבים לעיסקה אמרו בימים האחרונים, כי אחת הסיבות לכך שקאנווסט טרם הזרימה כסף, למרות שהעיסקה נחתמה לפני חודשיים וחצי, היא ציפייתה להקלות והטבות כספיות שונות מאלו שסוכמו עם עזור.

לפני מספר ימים הכריזה קאנווסט, בשליטת משפחת אספר, על הליכי בוררות אותם היא נוקטת נגד עזור. היא פנתה לבית המשפט בניו-יורק בבקשה לצו מניעה זמני נגד עזור, אשר יאסור עליו על מכור נכסים של "ג'רוזלם פוסט", לפטר עובדים או לבצע שינויים אחרים בעיתון.

לאחר סיכום העיסקה היו שאמרו, כי עזור מעוניין לשלוט לבדו בעיתון, מחשש שקאנווסט תמשוך את העיתון לקו ימני ניצי. בנוסף, לא מן הנמנע, כי עתה, כאשר עזור מודע לנכסי העיתון והקרקע שבבעלותו, שווייה מוערך ב-7 מיליון דולר, הוא הבין שהעיסקה כדאית עבורו גם ללא הקנדים.