קיבוץ גינוסר מוכר לבלושטיין את חלקו בפרויקט בית בכפר תמורת 5 מיליון ד'

הפרויקט ייחשב במניין שטחי התעסוקה של הקיבוץ

ועדת המשנה של מועצת מקרקעי ישראל נעתרה בשבוע שעבר לבקשתו של קיבוץ גינוסר, למכור את חלקו בפרויקט הדיור המוגן, בית בכפר, לחברת בלושטיין, המחזיקה כיום 50% בפרויקט, ועם השלמת העיסקה תחזיק במלוא הבעלות בו. שטח הפרויקט יחושב במניין שטחי התעסוקה של הקיבוץ.

המיזם המשותף של קיבוץ גנוסר והיזם שלום בלושטיין, לבניית בית דיור מוגן על שפת הכנרת, החל בשנת 1996, במסגרת תאגיד משותף. המינהל אישר בזמנו את הקמת הפרויקט, על שטח של 90 דונם, בחלק הצפוני של הקיבוץ. היקף הבינוי שאושר לקיבוץ הסתכם ב-26 אלף מ"ר מבונה, בהם 300 יחידות דיור לבית אבות ומבני ציבור.

במהלך השנים נבנו 48 יחידות דיור, ובשל קשיים כלכליים של הקיבוץ המשך הבנייה הוקפא, ודיירים אשר שילמו מראש את דמי הפיקדון קיבלו את כספם בחזרה. בלושטיין, המעוניין להשלים את הקמת הפרויקט, ירכוש מהקיבוץ את מניותיו בתאגיד, תמורת קיזוז של כ-5 מיליון דולר מחובות הקיבוץ לבנק הפועלים.

על-פי ההסכם, הקיבוץ מכר 74% מאחזקות המלון, על פי שווי של כ-8 מיליון דולר. גן האושר, על פי ההסכם, עתידה להשקיע כ-7 מיליון דולר במלון, בנוסף למחיר הקנייה. כמו כן, הובטח מקום עבודתם של כל חברי גנוסר המועסקים במלון, כ-40 עובדים, לפחות לעוד שנה וחצי, ולקיבוץ ניתנה זכות סירוב ראשונה באיוש תפקידים נוספים במלון.