גם איגוד המפיקים רוצה לדעת את תוכן הצעות מכרז ערוץ 2

דורש מהרשות השנייה לחשוף את המסמכים, לאחר שהתנועה למען חופש המידע העבירה דרישה דומה

הלחץ על הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו גובר: גם איגוד המפיקים דורש לחשוף את הצעותיה המתמודדות במכרז ערוץ 2, זאת בהמשך לדרישה שהועברה לאחרונה על ידי התנועה למען חופש המידע לחשוף את ההצעות שהגישו קשת, רשת, טלעד וכאן.

"נודע לנו כי הרשות השנייה בוחנת ומגבשת חוות דעת בעניין דרישת התנועה למען חופש המידע לחשוף את ההצעות שהגישו המתמודדות במכרז ערוץ ", כתבה אתי חסיד, מנכ"ל איגוד המפיקים למנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר ויו"ר הרשות מנשה סמירה. חסיד מבהירה כי דרישת האיגוד היא באשר לחשיפת הצעות התוכן ולא חשיפת המידע העסקי של הקבוצות.

"בשיחות שקיימנו עמכם במהלך התקופה בו התגבשו הקריטריונים למכרז, נאמר על ידכם, לא פעם, כי לא תהיה כל מניעה לחשוף לפני הציבור את הצעות המתמודדות בכל הנוגע לפרקי התוכן. אנו סבורים, שעתה משהגישו כל הקבוצות את הצעותיהן, חלה עליכם חובה ציבורית לפרסם ברבים הצעות אלה, על מנת שיובטח שלא מדובר בהבטחות שווא שאין כל כוונה לעמוד מאחוריהן. אנו סבורים כי חשיפת ההצעות הנ"ל חיונית לניהול התקין של הליך הבחירה. כמו כן לדעתנו, מעורבות הציבור תבטיח כי הקבוצות הזוכות אכן יעמדו בהתחייבויותיהן".

כאמור, לפני כשבוע הוגשו ההצעות למכרז ערוץ 2 על ידי 4 הקבוצות המתמודדות. החומר הועבר למשרדי הרשות אשר אחראית על העברתו ליועצי התוכן והיועצים הכלכליים שנשכרו על ידה. כבר אתמול הועבר החומר ליועצים אשר צפויים במשך תקופה של כחודש עד חודש וחצי לגבי את חוות דעתיהם לגבי ההצעות שהוגשו.

הרשות השנייה נתונה בימים אלה ללחצים רבים בכל הנוגע למכרז. מחד הרשות חוששת מדליפת חומר שהוגש לה על ידי המתמודדות שכן מדובר בין השאר בתוכניות עסקיות וסודות מסחריים ומנגד מופעל עליה לחץ מצד לא מעט גופים באשר לחשיפת חלק מהחומר, זאת מתוקף היותה רשות ציבורית.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה, כי הרשות סבורה כי אין עילה ואין מקום לחשיפת ההצעות בשלב זה של תחרות מכרזית. התשובה בעניין נמסרה ע"י הרשות הן לאיגוד המפיקים והן לתנועה למען חופש המידע.