המאבק מתחמם: עזור מבקש מביהמ"ש להצהיר כי הוא בעלי "ג'רוזלם פוסט"

הודיע כי בכוונתו להגיש נגד קבוצת קאנווסט הקנדית תביעת פיצויים בטענה לנזקים וללשון הרע

איש העסקים אלי עזור פנה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להצהיר כי הוא הבעלים של "ג'רוסלם פוסט". בתביעה שהגיש עזור לבית המשפט הוא מציין, כי בדעתו להגיש נגד חברת קאנווסט תביעת פיצויים בשל הנזקים שנגרמו לו ועדיין נגרמים, וכי החברה מוציאה עליו לשון הרע ופוגעת בעסקיו, בקניינו ובמעמדו.

לדברי עזור, בעקבות המסע התקשורתי של קאנווסט נגד מרקעי תקשורת שבבעלותו עם רכישת קבוצת הפוסט, ובעקבות הגשת התביעה לבוררות והבקשה לצו מניעה זמני על-ידי קאנווסט, נגרם לו נזק ציבורי רב והוטל דופי וספק בזכויותיו במניות "ג'רוסלם פוסט".

פעולות אלה מקשות על עזור לגייס את המימון הדרוש לקבוצת הפוסט, וזאת בשל חוסר הנכונות של משקיעים פוטנציאלים להשקיע בקבוצה, כל עוד לא ברור להם שהוא בעל הזכויות במניות וחופשי לבצע בהם פעולות על-פי שיקול דעתו.

זהו שלב נוסף בסכסוך שבין עזור לבין משפחת אספר, בעלת השליטה בקאנווסט הקנדית. החברה הקנדית נסחרת בבורסה של ניו-יורק לפי שווי של כ-5 מיליארד דולר, והיא חברת התקשורת הגדולה ביותר בקנדה. ברשותה עשרות עיתונים, תחנות רדיו, ערוצי טלוויזיה ואינטרנט.

התביעה מפרטת את מהלך המשא ומתן והקשר שבין עזור ומרקעי תקשורת לבין קאנווסט לרכישת העיתון. באמצע השנה שחלפה חתמו מרקעי תקשורת וקאנווסט על מכתב כוונות, המסדיר את כוונות הצדדים לפעול לרכוש במשותף את מניות "ג'רוסלם פוסט" מידי חברת הולינג'ר.

בסופו של דבר, טוען עזור, שונו העקרונות, ובנובמבר 2004 חתמו הצדדים על מכתב שבו נאמר כי רכישת המניות והזכויות האחרות בעיתון תעשה על-ידי מרקעי תקשורת לבדה.

על-פי המכתב, לטענת עזור, לאחר הרכישה ימשיכו הצדדים את המשא ומתן כדי להגיע להסדר בדבר מכירת הנכסים של העיתון. בסופו של דבר שילמה מרקעי תקשורת סכום של 13.2 מיליון דולר עבור העיתון.

עזור אומר, כי רכישת העיתון שולמה על-ידו בלבד, וכי למעשה התמורה שולמה רובה ככולה עבור המחאת חובות העיתון המגיעים לכ-40 מיליון דולר כלפי הולינג'ר, מהולינג'ר למרקעי תקשורת.

לדברי עזור, למעשה מרקעי תקשורת קנתה מהולינג'ר את הזכות להיות נושה של העיתון בשיעור של כ-40 מיליון דולר. לדבריו, הסכום ששולם עבור מניות העיתון היה רק 999 דולר.

התביעה מפרטת, כי באמצע דצמבר, לאחר הצגת האישור מהממונה על ההגבלים עסקיים לרכישה, סירבה קאנווסט להשתתף במימון העיסקה, ולכן בסופו של דבר שילמה הולינג'ר את כל סכום הרכישה.

מימון הרכישה בוצע באמצעות הלוואה שנטלה מרקעי תקשורת מבנק לאומי. עזור אישית ערב למלוא סכום התמורה להולינג'ר. עזור אומר עוד, כי המידע על מכירת המניות הועבר לחברת הולינג'ר, וזו לא הביעה כל הסתייגות מכירת המניות.

בתחילת ינואר המשיכו הצדדים במשא ומתן, אך בעקבות אולטימטום שהציגו נציגי קאנווסט, התפוצץ המשא ומתן ונציגי קאנווסט עזבו את הארץ. לאחר מכן, בינואר השנה, הגישה קאנווסט בקשה לפתיחת הליך בוררות כנגד מרקעי תקשורת בעניין.

קאנווסט תבעה במסגרת הבוררות לקבל 50% ממניות העיתון, וכן כמחצית מהזכויות הנוספות שנרכשו על-ידי מרקעי תקשורת. עזור מבקש מבית המשפט להצהיר, כי הוא הבעלים של מניות העיתון וכי אלה נרכשו על ידו והן נקיות וחופשיות מכל זכות. *