יבואניות רכב פנו לבית המשפט בבקשה לאסור על רוכשי רכב מלהוציא דיבתם רעה

מאיר, יבואנית וולבו, פנתה לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על אבשלום פדל מיהוד, נכה צה"ל, לפגוע בשמה הטוב

מאיר חברה למכוניות ומשאיות יבואנית של כלי רכב מסוג וולבו פנתה בסוף השבוע לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על אבשלום פדל מיהוד, נכה צה"ל, להפעיל כנגדה אמצעים שיש בהם כדי לפגוע בשמה הטוב, במוניטין שלה ובזכותה לנהל את עסקיה באופן חופשי ללא הפרעות והטרדות.

מאיר ביקשה לאסור על המשיב להציב בסמוך לסוכנות שלה ברחוב יצחק שדה בת"א ו/או בכל מקום אחר בו היא פועלת, שלטים, מודעות או כל פרסום אחר המשמיץ ומכפיש אותה ו/או כלי הרכב המיובאים לארץ על ידה ו/או את השירות ללקוחותיה. עוד ביקשה לאסור עליו מלפרסם כל פרסום כוזב אודותיה בכל מדיה מסוג שהוא או בפרט באינטרנט, בעיתונות הכתובה, ברדיו ובטלוויזיה ו/או בכל מקום אחר.

לטענת מאיר, המשיב מנסה להפעיל עליה לחץ פסול באמצעות הצבת הרכב שרכש ממנה לפני כשלושה חודשים בסמוך לאולם התצוגה שלה ברחוב יצחק שדה בת"א כשעל הרכב שלטים שתוכנם מכפיש את המבקשת, את רמת השירות הניתן על ידה ואת כלי הרכב המיובאים לארץ על ידה.

בבקשה נאמר כי הנוסח של אחד השלטים היה "וולבו מודל 2005 4,000 ק"מ גיר אוטומט פגום, דפוק והחברה מסרבת להחליף את האוטו".

היום פנתה חברת דוד לובינסקי, היבואנית של פג'ו וסיטרואן לבית המשפט בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד המורה לבני הזוג רויטל ואורן בוטא מראשל"צ לחדול ממסע ההכפשה כנגדה, בסיועו של יניב לוינסון, הבעלים של באנר פתרונות אינטרנט ומולטימדיה.

לטענת המבקשת, המשיבים מנהלים נגדה מזה מספר שבועות מסע הכפשה בשל העובדה כי היא מסרבת להיכנע או לציית לדרישות בלתי סבירות שדורשים ממנה בני הזוג בוטא שרכשו ממנה רכב מתוצרת סיטרואן לפני למעלה מארבע שנים כי תעניק להם רכב חדש במקום רכבם שצבר כבר 140 אלף ק"מ וניזוק בתאונת דרכים אחת לפחות.

לטענת המבקשת לאחרונה הקימו המשיבים אתר אינטרנט באמצעותו הם מפרסמים נגדה דיבה חמורה ואף פוגעים בה באמצעות דיוור ישיר (ספאם) והנזקים הנגרמים לה עצומים ובלתי ניתנים (או קשים) לכימות כספי מדויק.

בין היתר נטען בפנייה לבית המשפט כי המשיבים החלו לחלק מול אולמות התצוגה בסניף הראשי של המבקשת בבני ברק עלונים לעוברים ושבים במטרה להכפיש את שמה ולהפעיל עליה לחץ. כמו כן הם התייצבו במשרדי מחלקת השירות והודיעו באופן נחרץ כי אם לא תיענה דרישתם להחלפת הרכב ברכב חדש לחלוטין יעשו את כל שביכולתם לפגוע בעיסקי המבקשת. (ת.א. 1359/05 בש"א 6526/05).