קבוצת קנווסט קיבלה צו מניעה במעמד צד אחד נגד אלי עזור

ביהמ"ש בניו יורק אישר בסוף השבוע את הבקשה לצו מניעה במעמד צד אחד, אולם לא מן הנמנע שיבטל אותו, כפי שכבר קרה בפרשת ה"ג'רוזלם פוסט" לפני כחודשיים

קנווסט לא מוותרת: פנתה שוב לבית המשפט בניו יורק לבקשת צו מניעה נגד מרקעי תקשורת בפרשת ה"ג'רוזלם פוסט". בית המשפט בניו יורק אישר בסוף השבוע את הבקשה לצו מניעה במעמד צד אחד. לא מן הנמנע כי צו מניעה זה יבוטל כפי שקרה בפעם הקודמת, לפני כחודשיים, אז הוצא צו מניעה במעמד צד אחד שבוטל לאחר מכן.

קבוצת קנווסט הקנדית מנהלת מזה תקופה ארוכה מאבק משפטי נגד מרקעי תקשורת שבשליטת אלי עזור בעניין הג'רוזלם פוסט. צו המניעה שהוצא מונע ממרקעי תקשורת ביצוע צעדים ושינויים חד צדדים בעיתון, עד שיתברר העניין המשפטי. ממרקעי תקשורת סרבו להגיב, וזאת כל עוד הנושא נמצא בהליך משפטי.

מקנווסט נמסר היום כי "בנובמבר 2004 חתמו אלי עזור וקבוצת קנווסט על הסכם רכישה משותף של העיתון, אולם מאז החתימה, הפר אלי עזור את תנאי ההסכם, סירב להעביר מחצית ממניות העיתון כפי שנחתם וביצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי בעיתון, אשר בין היתר כללו פיטורי 15 עובדי דפוס ללא הודעה מוקדמת. קבוצת קנווסט הודיעה כי לא תאפשר לאלי עזור להפר הסכם שעליו הוא חתם ותמשיך להיאבק בניסיונותיו להשתלט על העיתון ולערוך בו שינויים המאותתים על לחץ כספי כבד שכנראה הוא שרוי בו".

אולם בפועל, הצדדים חתמו על הסכם להקמת חברה משותפת שתחזיק במניות הג'רוזלם פוסט כבר ביוני 2004. אז נחתם זיכרון דברים בין הצדדים, אולם החברה מעולם לא הוקמה, ובנובמבר 2004 רכש עזור לבדו את מניות ה"ג'רוזלם פוסט". לפני כחודשיים פנתה קנווסט לבית המשפט בניו יורק בבקשה לצו מניעה כנגד מרקעי תקשורת. הצו ניתן אולם תקופה קצרה מאוחר יותר הוא בוטל.

כפי שפורסם ב"גלובס", עובדי הדפוס של "הג'רוזלם פוסט", יחד עם הסתדרות העובדים, הגישו לפני כשבוע עתירה לבית הדין לעבודה כנגד קבוצת "פלסטיין פוסט", חברת האם של ה"ג'רוזלם פוסט", ואלי עזור, בעל השליטה בקבוצה. בעתירה טענו עובדי הדפוס כי בעלי השליטה בעיתון נקטו צעדים חד צדדיים ללא עדכון או שיתופם של עובדי הדפוס בעניין פיטוריהם מהעיתון והעברת הדפוס מירושלים לראשון לציון, שם ממוקם בית הדפוס של קבוצת מרקעי תקשורת, בעלת השליטה ב"ג'רוזלם פוסט".

העתירה לבית הדין נעשתה לאחר שלפני כשבועיים החליטה הנהלת ה"ג'רוזלם פוסט" להעביר את הדפסת העיתון לבית הדפוס של מרקעי תקשורת בראשון לציון, דבר שהותיר את 15 עובדי הדפוס מחוסרי עבודה. 15 העובדים קיבלו הודעות בדבר פיטוריהם מהעיתון. אולם, במהלך הימים האחרונים נעשים מאמצים על ידי משה בר צבי, מנכ"ל קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט", למצוא עבודה לפחות לחלק מעובדי הדפוס. *