ידיעות אחרונות: שגריר ארה"ב בישראל, דן קרצר, מעריך כי הממשלה תפול אחרי ההתנתקות

הפריך את טיעון ראש הממשלה שרון כאילו קיימת הבנה עם ארה"ב כי יישארו גושי ההתנחלויות בידי ישראל בהסדר עתידי

שגריר ארצות הברית בישראל, דן קרצר, העריך בשיחה סגורה עם צוערי משרד החוץ כי "הבעיה היא שהממשלה הנוכחית לא תחזיק מעמד עד סוף הקדנציה. אם אכן תיפול הממשלה יהיו לכך השלכות על המשך התהליך משום שקרוב לוודאי יתחדשו פיגועי הטרור, מתוך כוונה להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל". כך מדווח ידיעות אחרונות.

קרצר הפריך באוזני הצוערים את הטיעון העיקרי של ראש הממשלה, אריאל שרון, ואנשיו, שעל-פיו קיימת הבנה של ממשל בוש כי בהסדר הכולל העתידי עם הפלסטינים ישארו גושי ההתיישבות הגדולים ביהודה ושומרון תחת ריבונות ישראלית. לדברי קרצר, מדובר באי-הבנה של משמעות הדברים שנאמרו בלשכת שרון בשיחות עם הממשל האמריקני. "ניקח לדוגמא את תוואי הגדר באזור גוש אריאל ומעלה אדומים. זו דוגמה לאי-הבנה, שנובעת מאי-הבנה לשונית", אמר קרצר.

בעניין ההתנתקות, אמר קרצר: "אנו מאמינים כי היא תצליח. לפלסטינים יהיו כמה חודשים ליישם את ההתחייבויות שלהם, ובספטמבר-אוקטובר תועלה הדרישה ברצינות לעבור ליישום מפת הדרכים. השאלה תהיה באיזו נקודה של מפת הדרכים מתחילים. העניין הזה ידון בביקורים של שרון ואבו מאזן באמריקה".

קרצר התייחס גם ליחסי ישראל-ארצות הברית, ואמר כי הם "גובים מאמריקה מחיר כבד בגלל הצורך להגן על ישראל בארגונים בינלאומיים. אבל זה מחיר שארצות הברית מוכנה לשלם". בהתייחסותו למה שהגדיר כ"טעויות של ישראל בזירה הדיפלומטית באמריקה", רמיזה לדפוס הדיבור של שרון בשיחותיו עם ראשי הממשל, אמר: "לישראלים יש נטייה לחזור שוב ושוב על אותם הנושאים. לדוגמא, בתחילת כל פגישה מדינית חוזר הדובר הישראלי על המנטרה 'ירושלים בירתה הנצחית והמאוחדת של ישראל'".