עיריית ב"ש תציע 50% הנחה מאגרות והיטלי פיתוח

ראש העירייה, יעקב טרנר, החליט על שורת הטבות כספיות שתביא לדעתו לחידוש תנופת הבנייה בעיר, בעיקר למגורים

בשורה, אם אפשר לכנות זאת כך, לקבלנים ולרוכשי הדירות בבאר-שבע. ראש העירייה, יעקב טרנר, החליט על שורת הטבות כספיות שתביא לדעתו לחידוש תנופת הבנייה בעיר, בעיקר למגורים. טרנר ציין, כי המטרה היא להזרים דם חדש לענף הבנייה למגורים בעיר לאור התרדמה שאחזה בו, בשל המצב הכלכלי והמיתון.

מדובר בסל הטבות שתעניק העירייה, שבמסגרתו תינתן הנחה משמעותית בתשלום האגרות וההיטלים לבנייה. יעדי התוכנית גובשו על-ידי צוות בראשות טרנר, ובה חברים מ"מ וסגן ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', חבר המועצה אריה בר ושני יועצים משפטיים, עו"ד חיים טורקל מהלשכה המשפטית של העירייה ועו"ד עופר שפריר, יועץ חיצוני המתמחה בנושא אגרות והיטלים.

ההטבות יינתנו ישירות לציבור רוכשי דירות חדשות מהמלאי הקיים בעיר, בעת חיבור הדירה למונה המים. לבונים בפרויקט בנה ביתך יינתנו ההטבות בעת קבלת היתר הבנייה. לרוכשי מגרשים (קבלנים ויזמים) לבנייה ההטבות יינתנו בעת רכישת המגרש וקבלת היתר הבנייה.

על-פי התוכנית, שתובא לאישור הנהלת מועצת העיר, תקופת ההטבות למשתכנים חדשים ולדיירי בנה ביתך היא ל-12 חודשים מיום אישורה. בששת החודשים הראשונים ההטבה תהיה בשיעור של 50% מחיוב העירייה בגין אגרות והיטלי הפיתוח לאותה דירה או בית. בששת החודשים שלאחר מכן ההטבה תעמוד על 25%.

ההטבה המקסימלית לקבלנים ויזמים תינתן לאלו שירכשו מגרשים שלעירייה יש עניין בפיתוחם ובבנייה עליהם. בין המגרשים ניתן לציין את פרויקט האצטדיון (מתחם ווסרמיל), מגרשים שנמצאים בבעלות העירייה, בנייה בשכונות הוותיקות והעיר העתיקה.

על-פי התוכנית, ההטבה תינתן אך ורק לקבלן שישלם מקדמה במזומן בשיעור של 75% מסך האגרות וההיטלים בעת חתימת החוזה ורכישת הקרקע. יתרת התשלום תשולם עם קבלת היתר הבנייה. יצוין, כי על-פי התוכנית לא תינתן הטבה רטרואקטיבית וכפל הטבות בגין אותו מגרש או דירה.