מע"צ נערכת לבניית מחלף רמלוד

מע"צ נערכת לבניית השלב הראשון של מחלף רמלוד, על אם הדרך 40 (רמלה - עוקף לוד) וכביש מס' 44 (צומת נחשון-רמלה-תל אביב).

עם התקדמות העבודות בכביש מס' 40, עוקף רמלה, בהמשך לקטע כביש עמוס תנועה מצומת בילו, בואך רמלה, החלה ההיערכות לבניית המחלף, המהווה צוואר בקבוק לנוסעים לרמלה ולוד ולמעשה לכל העוברים בדרך.

הפרוייקט, בשלב זה, כולל העתקת קווי טלפון, כבלים, חשמל ומים וכן עבודות פיצול כביש מס' 44 בקטע שליד רמלה לשני צמתים חדשים, תוך ביטול הצומת הקיים, ביצוע שני הגשרים ועבודות אספלט ובהן התחברות למחנה צבאי. כל אלה ובנוסף, שיקום הכביש הקיים, עבודות ניקוז, תאורה, קירוי ועיצוב נופי. בקרוב ייצא מיכרז לגישור המחלף וסלילתו.

כביש מספר 40 הפך בעשור האחרון לעורק תחבורה ראשי, דו מסלולי, בין באר שבע לצומת רעננה.

החוליה שחסרה בכביש מספר 40 הינו הקטע של עוקף רמלה, בין צומת הכניסה לפיקוד העורף ועד צפונית לכביש מספר 44 מחלף רמלוד. בכביש מספר 40 עוברים כיום כ-33,000 כלי רכב ליממה בקטע של העיר רמלה (2,500 כלי רכב בשעות השיא). אחוז הרכב הכבד (בעיקר משאיות) הינו כ-%15.

בהעדר המשכיות כביש מספר 40, עוברת תנועה זו ומתפתלת ברחובות הפנימיים של העיר רמלה וגורמת לבעיות תחבורתיות קשות הן לתנועה שעוברת והן לעיר רמלה. בעיה זו תיפתר רק עם ביצוע מחלף רמלוד, הכולל ביצוע כביש מספר 40 בין צומת פיקוד העורף עד צפונית לכביש מספר 44, עם מעבר כביש מספר 40 בגשר מעל כביש מספר 44 ומעל פסי הרכבת לירושלים ובאר שבע ומעל רחוב הרצל.

המפגש בין הכביש הראשי (מספר 40) ופסי הרכבת מתוכנן כדו מפלסי, ולכן תוכנן מחלף גם במיפגש שבין כביש מספר 40 לכביש מספר 44 (הקירבה בין הרכבת לכביש מספר 44 אינה מאפשרת פיתרון חד מפלסי במפגש בין שני הכבישים הראשיים). בהמשך, מצומת פיקוד העורף לכיוון דרום עד הצומת המדורג ביאליק-מצליח, באורך של כ-1.2 קילומטר, משלימים בימים אלה ביצוע מסלול שני ושיקום המסלול הקיים. אומדן עלות ביצוע מחלף רמלוד: כ-60 מיליון שקל.

עלות ביצוע הקטע הדו מסלולי בין צומת פיקוד העורף לבין צומת ביאליק-מצליח: כ-15 מיליון שקל. קטע זה כולל גם עבודות תאורה, רימזור צמתים, הסדרת הניקוז, ייצוב נופי ומעקות ניו ג'רסי מבטון ואי תנועה