הזדהה באמצעות דרכון בריטי וקיבל מהבנק במירמה אשראי

אבשלום רביב הואשם בבית משפט השלום בת"א בקבלה במירמה של 50 אלף שקל מבנק קונטיננטל. בכתב האישום נאמר, כי במארס 2001 הוכרז הנאשם כלקוח מוגבל חמור וידע, כי במשך שנתיים לא יוכל לפתוח חשבון בנק באף אחד מן הבנקים. בינואר 2002 הוא פנה לבנק קונטיננטל בת"א וביקש לפתוח חשבון עו"ש על-שם חברה בבעלותו: רביב אבשלום - רביב שירותי מידע.

כדי למנוע מן הבנק את המידע בדבר היותו לקוח מוגבל, הזדהה הנאשם בפני פקידת הבנק באמצעות דרכון בריטי שברשותו לאחר שטען בפניה בכזב, כי ויתר על אזרחותו הישראלית ואשר על כן אין בידו תעודת זהות.

התובעת עו"ד נאוה הורוביץ', טוענת, כי הנאשם מסר לבנק כתובת מגורים שגויה ביודעין וביקש מסגרת אשראי של 50 אלף שקלים תוך התחייבות לשעבד את רכבו לטובת הבנק. על סמך המצג הכוזב אפשר הבנק לנאשם לפתוח חשבון ולמשוך ממנו במשך שבועיים 50 אלף שקל.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירה נוספת של גניבה בשני צ'קים מפנקסו של ניר רהב, שהתגורר באותה עת עם חברתו של הנאשם ברמת גן. על-פי כתב האישום הנאשם זייף את אחד הצ'קים שגנב ורשם על הצ'ק סכום של 4,200 שקל, הפקידו בחשבון הבנק שלו וניסה לקבל את הסכום במירמה. הדבר לא עלה בידו מאחר והמתלונן ביטל את הצ'ק. (ת.פ 2712/05).