מפעלי ים המלח תקים בסדום מרכז ארצי לייצור כלור

לאור כמויות הכלור הגדולות המופקות בייצור המגנזיום המתכתי

מפעלי ים המלח תקים בשנים הקרובות מפעלים חדשים בסדום, שהם צורכי כלור מובהקים. זאת, על מנת לתת מענה לכמויות הכלור הגדולות שהם תוצר לוואי לייצור המגנזיום המתכתי. כך מסר ל"גלובס" מנכ"ל החברה, שאול בן זאב. נודע, כי החברה בודקת אפשרות להקים בסדום מרכז ארצי לייצור כלור כחומר גלם, וכן נגזרות כימיות של הכלור.

לפני כשלוש שנים רכשו מפעלי ים המלח וחברת הברום את מפעל OLINE במדינת וירג'יניה בארה"ב, המתמחה בייצור מוצרים לטיפול במים, ובעיקר במוצרים צורכי כלור. רכישת המפעל נעשתה בין היתר, בשל העובדה כי התמחות זו הינה חיונית למפעלי ים המלח, במסגרת פיתוח מפעלים צורכי כלור הנגזרים ממפעל המגנזיום המתכתי בסדום.

במרכז הארצי לייצור כלור מתוכנן ייצור שנתי של כלור בהיקף של כ-230 אלף טון. התמיסות, המשמשות לייצור האשלג, משמשות גם לייצור הכלור. בדרך זו, מבקשת הנהלת מפעלי ים המלח להגדיל את ייצור ותצרוכת התמיסות, ובכך להגדיל את מכירות החברה.

בנוסף, מתוכנן לקום מפעל, בהשקעה של כ-40 מיליון דולר, לייצור טבליות כלור לטיהור מי בריכות. קבוצת הברום מייצרת במפעלה בסדום כ-90 אלף טון כלור, והוא משמש כחומר הגלם הבסיסי לייצור הברום.

בשנים האחרונות הקימה מפעלי ים המלח מספר מפעלים לייצור חומרים שונים, שחומר הגלם העיקרי שלהם הוא כלור, ביניהם מפעל לייצור אלומיניום כלורי, המשמש כזרז בתהליכי ייצור של חומרים אורגניים, וכן לייצור תחמוצות טיטניום