מפקד העבודה: המשטרה תחקור החשדות לזיופים במטה עמיר פרץ

הודעת המשטרה באה זמן קצר בלבד לאחר מסיבת העיתונאים שקיים פרץ, בה הודיע באופן רשמי על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה

היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) פתחה בחקירת החשדות לזיופים במפקד שעורכת מפלגת העבודה. מעורבים שונים בפרשה יגיעו מחר בבוקר למשרדי היחידה למסור עדות בנושא.

חבר הכנסת עמיר פרץ, שמטהו נחשד בזיוף טפסי ההתפקדות, קרא למשטרה לנהל חקירה ממצה ומקיפה בחשדות נגדו, ולחקור גם את החשד שהתלונה שהגישו אנשיו של אהוד ברק, היא תלונה כוזבת שנובעת ממניעים פוליטיים.

הודעת המשטרה באה זמן קצר בלבד לאחר מסיבת העיתונאים שקיים פרץ, בה הודיע באופן רשמי על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה. פרץ הציג את עיקרי מצעו ואחר כך התפנה לתקוף את אהוד ברק והביע תקווה שהתפיסה הכלכלית שלו תיכשל. הוא העריך, שהבחירות לכנסת יתקיימו במאי 2006, ובמוקדן יעמוד הנושא החברתי. עם זאת, הבטיח פרץ לתמוך בכל מועמד שיזכה בפריימריס.

את התלונה בנושא הגישו למשטרה היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד אלדד יניב, והחוקר הפרטי מאיר פלבסקי, חבר הוועדה לטוהר הבחירות במפלגה. יניב נחשב לאחד ממקורביו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. בתלונה נטען, כי החתימות המופיעות על טפסי ההתפקדות אינן זהות לחתימות המופיעות על ההמחאות. במטה ברק טענו, כי חלק מהמתפקדים היו בכלל ערבים ותומכי ליכוד.

עם הגשת התלונה, אמרו במטה של עמיר פרץ, כי "כרגיל אצל ברק, ההר יוליד עכבר". לדבריהם, "ברק משתמש ביועץ המשפטי ובאנשיו בוועדת המפקד כדי להטיל רפש, ומתבכיין במקום לרדת לשטח ולצרף חברים חדשים".

מקורביו אמרו, כי מדובר בהכפשה העוסקת רק ב-30 מתוך אלפי הטפסים שהוגשו. אותם טפסים, לדברי המקורבים, "הטפסים הם של נהגי מוניות מתחנה מסויימת, אשר אישרו טלפונית לסדרן לחתום בשמם על הטופס. כל הטפסים הנידונים הוגשו בצירוף המחאה אישית חתומה ע"י כל אחד מהנהגים, וכולם התפקדו למפלגת העבודה מרצון ובמודעות מלאה להתפקדותם".

התלונה הוגשה על רקע המתח הגובר בעבודה, בשל מפקד החברים לקראת הפריימריס הצפויים להתקיים בסוף חודש יוני, בהם יתמודדו על ראשות המפלגה, מלבד פרץ וברק, גם שמעון פרס, בנימין (פואד) בן-אליעזר ומתן וילנאי. במטה פרץ האשימו השבוע את ברק, כי הוא מנסה להשתלט על המפלגה באמצעות חוקרים פרטיים והליכים משפטיים.

עו"ד יניב אמר היום בישיבת מרכז המפלגה, כי עמיר פרץ לא יוכל להתמודד לראשות העבודה, נוכח בעיות חוקיות שהתעוררו באיחוד בין העבודה למפלגת עם אחד. לדבריו, נושא חובות מפלגת "עם אחד" של פרץ טרם יושב, והעובדה שהמפלגה טרם נמחקה מונעת מפרץ להתמודד על ראשות מפלגה אחרת.

פרץ, אגב, הקים אתר אינטרנט באמצעותו יגייס כספים למטה מתרומות של אזרחים. במסיבת העיתונאים אמר, כי מטרתו היא "לפרוץ את הקשר בין הון לשלטון במדינה". לדבריו, "עדיף שאזרחים יתרמו 20-30 שקל כל אחד, מאשר שאיזה מיליונר יתמוך בקמפיין".