ג0 ראש עיריית אופקים מגיע ליאח"ה: אבי אסרף חשוד בקבלת טובות הנאה

ההטבות בעשרות אלפי שקלים * חשוד גם בשיבוש הליכים * מקורב של אסרף: התלונה הוגשה כנקמה

ראש עיריית אופקים, אבי אסרף, נחקר אמש באזהרה בשלוחה הדרומית של היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה). אסרף חשוד בקבלת טובות הנאה מקבלן עבודות עץ בעיר, אלי בוקובזה, בתמורה לאישור מכרזים.

במשטרה מעריכים את שווי ההטבות שקיבל אסרף מבוקובזה בעשרות אלפי שקלים. החוקרים גם אספו אמש מסמכים ממשרדי הנהלת החשבונות בעיריה.

החקירה החלה בעקבות תלונה שהגיש עובד המתנ"ס העירוני לשעבר, צ'יקו דרעי, שפוטר באחרונה. על-פי החשד, הקבלן בוקובזה בנה מטבח בביתו של אסרף, ובתמורה קיבל את מכונית המאזדה 626 של אשת ראש העיר, מזל אסרף. במשטרה חושדים גם כי בוקובזה התבקש לבצע עבודות בעיריה, ובהן שיפוץ לשכתו ולשכת סגניו של אסרף.

אסרף שיתף פעולה עם חוקריו, והסביר כי מדובר בעיסקה שניהלה אשתו, וכי הוא לא היה מעורב בה. הוא אישר, שבוקובזה ביצע את העבודות בביתו וקיבל את תמורתו בגינן. אסרף חשוד גם בשיבוש הליכי החקירה, בכך שניסה להשפיע על עדותו של בוקובזה. ראש עיריית אופקים מכחיש חשד זה.

לדבריו אסרף, כל ההתקשרויות של העיריה עם בוקובזה נעשו במכרזים ועל-פי כללי המינהל התקין, וכל עבודותיו אושרו על-ידי ועדת המכרזים.

מקורב של אסרף אמר ל"גלובס" כי התלונה באה כנקמה. אחיו של בוקובזה, אלי בוקובזה, היה פעיל מרכזי במטה של אסרף והוא מובטל מזה שנים רבות. אחרי שאסרף זכה בבחירות, ציפה דוד להתמנות למזכיר העיריה או לתפקיד הדובר.

"אחת לכמה זמן, היה דוד בוקובזה בא לבניין העיריה וצועק על אסרף. ראש העיר הסביר לו שאינו מתאים לתפקיד, ומעבר לכך, רק באחרונה פיטר עובדים במסגרת הקיצוצים", אמר המקורב. "בוקובזה חבר לדרעי שניסה לסחוט את ראש העיר, ודרש ממנו להחזירו לעבודה, אחרת 'יחשוף עליו פרשיות'".

בעיריית אופקים אומרים, כי "אסרף סמוך ובטוח בניקיון כפיו וטוען שמזה יותר מ-15 שנים שהוא בחיים הציבוריים באופקים, לא נפל רבב בהתנהגותו".