משטרת ישראל: ניהול נופש השוטרים על ידי חב' אשת חסך מיליוני שקלים

אשת: אנחנו מבצעים רכש ותפעול של הנופש; הקצאת החדרים נעשית על ידי המשטרה

משטרת ישראל שינתה את שיטת הזמנת החדרים לנופש התקציבי של השוטרים במלונות דן ורויאל ביץ' באילת, שמבוצע בחברת תיירות אשת, בעקבות תלונות של שוטרים כי אינם יכולים להזמין חדרים.

בחוזר שפרסמה המשטרה נכתב כי החל ב-2 באוגוסט, יום פתיחת הזמנות הנופש לאוקטובר, ניתן יהיה להזמין חדרים לנופש בכל המלונות באילת, מלבד דן ורויאל ביץ'. בין השוטרים שיזמינו נופש באילת בשלושת השבועות הראשונים ממועד פתיחת ההזמנות בכל חודש תתקיים הגרלה, והזוכים בה יוכלו לנפוש בדן וברויאל ביץ' במקום במלונות שהזמינו. שוטרים שכבר שהו במלונות אלה ב-1998-1996 לא יוכלו להשתתף בהגרלה.

כפי שפורסם ב"גלובס", החל מבקר המשטרה לבדוק את ניהול הנופש של המשטרה באמצעות חברת אשת בעקבות תלונות שוטרים, כי אינם יכולים לקבל את המלונות שהזמינו, ובעקבות פנייה של שקם, שמתחרה באשת, אל מפכ"ל המשטרה ומבקר המשטרה.

מסתבר, כי ביום פתיחת הזמנות הנופש בכל תחילת חודש, הגיעו אל מרכז ההזמנות של אשת מאות פניות של שוטרים, ובתוך כחצי שעה לא ניתן היה להזמין חדרים. במספר מקרים קרסה מערכת הטלפונים של בזק, בעקבות לחץ טלפוני עצום, ושוטרים רבים לא הצליחו להזמין בפועל חדרים במלונות היוקרתיים באילת.

מנכ"ל אשת, אפרים קרמר, טוען, כי המשטרה הוציאה את פעילות הנופש לאשת (אאוט סורסינג), שהציעה את סל המחירים הנמוך ביותר במכרז. "אשת מפעילה את מרכז ההזמנות הטלפוני, מחשבת את ניצול הזכאות של כל שוטר, ועוסקת ברכש ותפעול הנושא", אמר קרמר, "אולם, המשטרה מנהלת את העניין מבחינה כספית, והיא זו שקובעת את כמות החדרים בכל מלון, בכל חודש.

מכרז הנופש של המשטרה ושירות בתי הסוהר מוערך בהיקף של כ-45 מיליון שקל. המכרז נוהל ב-4 השנים האחרונות על-ידי שקם. בעקבות זכיית אשת, פנתה שקם לבית המשפט המחוזי. בדיון עלה מתצהיר של קצין נופש במשטרה, כי אשת הגישה הצעה הנמוכה ב-%6 מסל המחיר של שקם.

קרמר אמר עוד, כי בנוסף הוזלו השנה מחירי הנופש ב-%4 נוספים, בשל ירידת מחירים בענף עקב המשבר בתיירות.

דובר המשטרה מסר בעקבות פרסום הידיעה, כי "לפני כשנה נחתם הסכם בין משטרת ישראל לחברת אשת לאספקת שירותי נופש לשוטרים, לאחר שהחברה זכתה במכרז ע"פ הכללים המתחייבים כחוק. עבודתה של אשת חוסכת למשטרה מיליוני שקלים תוך שיפור ברמת השירות. בהתאם לתנאי המכרז וההסכם, משטרת ישראל קובעת את סוג, רמת בתי המלון ומספר החדרים המוקצים, מתוך דאגה לרווחת השוטרים במגבלות התקציביות.

"בשל האוכלוסיה הגדולה של השוטרים מבקשי השירות", הוסיף הדובר, "טבעי הדבר שקיים ביקוש רב לבתי מלון יוקרתיים, במיוחד באזור אילת. ההקצאה מתבצעת בהתאם לשיקולי תקציב"