נתניהו השווה את חברת החשמל למשחתת נאצית - והתנצל; בן-אליעזר: הוא מדבר כמו יוזף גבלס

יו"ר ועד העובדים בחברת החשמל, שהורה על ניתוק מגע מהאוצר: "הוא גמר את הקריירה שלו במדינה; בחיים לא אסלח לו"

שר האוצר, בנימין נתניהו, הישווה אמש (ב') את חברת החשמל לאוניית הקרב הגרמנית "ביסמרק" מימי מלחמת העולם השנייה, אשר טובעה בידי הצבא הבריטי. נתניהו דיבר במסיבת עיתונאים לרגל הפרטת בזק.

נתניהו נשאל האם אחרי הרפורמה בנמלים ובבזק, חברת החשמל עומדת להיות "ספינת הדגל" הבאה של הרפורמות במשק. הוא ענה בבדיחות הדעת: "זאת אולי לא ספינה, אלא המשחתת הגדולה, ה'ביסמרק', ואנחנו דולקים אחריה".

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, שהוא בן לניצולי שואה, אמר בתגובה: "אם זה מה שנתניהו אמר, הוא גמר את הקריירה שלו במדינה שלנו. אני דורש את התנצלותו המיידית והאישית, וגם כך, אני לא אסלח לו על כך בחיים. אני בדרכי לדיונים עם נציגי האוצר, אבל אם זה מה שהוא אמר, אני מפסיק לאלתר את כל השיחות עימם. אני עם נתניהו גמרתי".

הוועד מסר בתגובה: "עובדי חברת החשמל מנתקים כל מגע עם משרד האוצר. אנו המומים מכך ששבוע לאחר יום השואה מתבטא שר האוצר באנטישמיות כלפי אלפי עובדים מסורים, בצורה שלא היתה מביישת את גדול שונאי ישראל".

ההסתדרות מסרה בתגובה: "על נתניהו להתנצל או להתפטר. נתניהו ממשיך בהסתה ובהשמצות, כפי שעשה לתושבי הקיבוצים, עיירות הפיתוח, ערביי ישראל, משרתי צבא הקבע, המורים ועובדי המדינה. אנו מציעים לנתניהו לפתוח את ספרי ההיסטוריה ולרענן את זכרונו".

בשיחה עם "גלובס" היום (ג'), התנצל נתניהו על דבריו ואמר: "אתמול השוויתי את חברת החשמל למשחתת גדולה, הגדולה ביותר שאני מכיר ושנחרתה בתודעתי. יותר מאוחר קיבלתי תגובות על ההשוואה שלי, ואני מבין שההשוואה עם המשחתת שקשורה למלחמת העולם ולמלחמה בנאצים, יכולה לפגוע ברגשות של אנשים שונים.

"על כך אני מתנצל בפני עובדי החברה, ולא היתה לי כל כוונה לקשור את חברת החשמל למלחמת העולם השנייה. יחד עם זאת, אני נחוש להמשיך ברפורמה בחברת החשמל".

שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, הישווה את דבריו של נתניהו לאלו של שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס.