משרד השיכון: הורדת הריבית תביא להתעוררות ומפנה בשוק הדיור

גמולב נדל"ן צופה עלייה מחודשת במחירי הדיור

משרד השיכון וחברת גמולב נדל"ן מעריכים, כי הורדת הריבית תביא להתעוררות ומפנה בשוק הדיור. סגן שר השיכון, מאיר פרוש, פנה היום (א') לנשיא התאחדות הקבלנים, אורי דורי, וקרא באמצעותו לחברות הבנייה: "גלו אחריות, אל תנצלו את ההתעוררות הצפויה כדי להעלות את מחירי הדירות".

כלכלני משרד השיכון אומרים, כי מחירי הדירות אמורים לעלות בשל הצטברות הגורמים הבאים: הירידה הצפויה של %1.5 בריבית על המשכנתאות, הטבות לזכאים ולזוגות צעירים הכלולות בחוק המשכנתאות החדש, והרמה הנמוכה יחסית של מחירי הדירות כיום.

מנכ"ל גמולב נדל"ן, משה חרש, אומר, כי לדעת החברה, עשויה הורדת הריבית להוות נקודת מפנה בענף. החברה מעריכה, כי מחירי הדירות הגיעו לתחתית, והורדת הריבית תביא להגדלת הביקוש ולגידול במספר העיסקאות.

חרש הוסיף: "קוני דירות המתינו, כי ציפו להמשך הירידה במחירים. היה צורך בגורם חיצוני שישבור את המחסום, וגורם זה הוא הורדת הריבית. המשכנתאות יוזלו, גם הוצאות המימון של הקבלנים יוזלו, ותוך תקופה קצרה ימכור הענף 3,500 דירות בחודש במקום 3,100 עד עתה". יצויין, כי בתקופת השיא מכר הענף 4,200 דירות בחודש.

קבלנים ממשיכים לפי שעה לתת מבצעי הנחות למכירת דירות. חברת אזורים מציעה למכירה דירות בפרוייקט ברחובות בהנחה של 70 אלף שקל, או משכנתא של 275 אלף שקל, מבנק עצמאות, בריבית של %2 בלבד. מחירי הדירות לפני ההנחה הם 255-185 אלף דולר, כך שמדובר בהנחה של %8-%10