משרד התחבורה יפרסם מיכרזים חדשים להפרטה של 22 הקווים שבמיכרזים שנפסלו בידי בג"ץ

יצרף למיכרזים קווים נוספים, המופעלים כיום בידי אגד * מילגרום: תוכנית ההפרטה הכוללת תושלם בקרוב

משרד התחבורה יפרסם בקרוב מיכרזים חדשים להפרטת עשרות קווי תחבורה ציבורית עירוניים ובינעירוניים, המופעלים כיום על ידי אגד ודן. כך הודיע המשרד בעקבות החלטת בג"ץ.

המיכרזים הראשונים יהיו להפעלת 22 קווים, ובחירת המפעילים תבוצע בשני שלבים. בשלב הראשון ייערך מיון מוקדם של המתמודדים, בו ייבחרו עד 10 ההצעות הטובות ביותר. בשלב השני יושם דגש על רמת השירות, מחיר הנסיעה ויכולתם הפיננסית של המתמודדים להפעיל את הקווים בהם זכו.

המיכרזים יתייחסו להפעלת 5 "אשכולות" קווים. הראשון כולל שני קווים בין אשדוד לבני ברק, כיום קווים 315 ו-325 של אגד, ו-4 קווים בין אשדוד לתלאביב, הקווים 280, 320, 324, ו-312. אשכול נוסף יכלול שלושה קווי אוטובוס מפ"ת למושב ירחיב ולצומת אל-על, שישרתו את העיר החדשה אלעד.

אשכול שלישי כולל 2 קווים בין באר שבע לדימונה כיום 48 ו-56 של אגד; הקו בין דימונה לירוחם, כיום קו 57; קו בין באר שבע לירוחם, כיום 58, ו-5 קווים עירוניים בדימונה. אשכול רביעי יכלול קו בין בני ברק לקרית ספר, כיום קו 466 של אגד; וקו בין ירושלים לקרית ספר, קו 472. אשכול חמישי יכלול קו בין חיפה לטבריה, כיום אוטובוס 430 של אגד, וקו בין טבריה לנצרת, כיום קו 431 של הקואופרטיב. המשרד מסר, כי בנוסף לקווים שעמדו בפני הפרטה לפני עתירת אגד לבג"ץ, ייכללו במיכרזים החדשים קווים אחרים.

הממונה על התקציבים, דוד מילגרום, הביע שביעות רצון מהחלטת בג"ץ, שקיבל לדבריו את העקרונות שהיוו בסיס להחלטת הממשלה לפתיחת התחבורה הציבורית לתחרות. מילגרום ציין, כי החלטת הממשלה מביאה לסיום את המונופול של אגד ודן, ותאפשר הורדת המחירים למשתמשים בשירותי התחבורה הציבורית.

מילגרום הדגיש, שהתיקונים שבג"ץ ביקש להכניס בהחלטת הממשלה, לגבי אופן הוצאת המיכרז, אינם מהווים פגיעה בעיקרון התחרות. הוא הוסיף, כי הכנת תוכנית כוללת לפתיחת התחבורה הציבורית לתחרות, תושלם בהקדם