משה הבא הרוויח אצל איזנברג מעל 10 מיליון שקל בשלושה חודשים

רכש 7.3% ממניות ישרס שעלו מאז תחילת השנה בכ-60% ומכר כמעט מחצית מהן

איש העסקים משה הבא, לשעבר ראש אגף התקציבים באוצר ויו"ר חברת בזק בינלאומי, גרף תוך שלושה חודשים רווח נאה, רובו "על הנייר", המוערך ביותר מ-10 מיליון שקל מהשקעה בחברת הנדל"ן ישרס , שבשליטת שלמה איזנברג. כך נודע ל"גלובס".

חברת ההשקעות מיגדרו, שהבא מוביל את צעדיה, החלה לאסוף מניות ישרס בתחילת שנת 2005. בפברואר 2005 הודיעה מיגדרו כי הפכה לבעלת עניין בישרס, ובמהלך אותו החודש הגיעה לאחזקה של כ-7.3% ממניות החברה (כ-270 אלף מניות). על פי הערכות, מרבית המניות נאספו במחיר ממוצע של כ-50 שקל למניה ובעלות כוללת של כ-14 מיליון שקל.

בחודשיים האחרונים נהנו מניות ישרס מעלייה חדה (כ-60% מאז תחילת השנה) ומחירן הגיע ל-95 שקל. מיגדרו לא התעלמה מהעליות האחרונות ומימשה בתקופה האחרונה חלק ניכר מאחזקותיה. באפריל הודיעה החברה, כי חדלה להיות בעלת עניין בישרס לאחר שמכרה כ-120 אלף מניות בתמורה כוללת של 12 מיליון שקל. מיגדרו החזיקה לאחר הדיווח בכ-4% ממניות ישרס (כ-155 אלף מניות), וככל הידוע היא עדיין מחזיקה אותן. שווי מניות אלה עומד כיום על כ-15 מיליון שקל. מיגדרו, אפוא, רכשה מניות בשווי של 14 מיליון שקל, מכרה מניות בשווי של 21 מיליון שקל ונותרה עם אחזקה במניות ששוויין כ-15 מיליון שקל. הרווח הכולל של החברה על השקעתה בישרס מגיע לכ-100% ולסכום של כ-14 מיליון שקל, נכון להיום.

על פי רישומי בעלי העניין, מיגדרו מוחזקת בחלקים שווים של ידי אליעזר רוזנר ועל ידי עזבון מנשה ריצ'מן ז"ל, אביה של אסתר הבא. משה הבא מוביל את מהלכיה של מיגדרו בתחום ההשקעות. לאחרונה רכשה מיגדרו כ-9.5% ממניות חברת גמול מידי קרן הפנסיה מבטחים תמורת 10 שקל למניה ובתמורה כוללת של 34 מיליון שקל.

ישרס צפויה לגייס כ-50 מ' ש' בהנפקת אג"ח שיובילו חברות החיתום של כלל פיננסים, לאומי ושות' ורוסאריו. החברה תנפיק 60 מיליון אג"ח שיוצעו למשקיעים ב-85% מערכן הנקוב, צמודות מדד ונושאות ריבית שנתית בשיעור 3.5%. העניין בהנפקת האג"ח של ישרס נובע מהעובדה שמדובר בגיוס הון ראשון של החברה מהציבור, מאז הורשע בעל השליטה איזנברג, בספטמבר 2003, בפרשת ישרס-ערד ונידון ע"י שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, רינה משל, למאסר של שנה וחצי בפועל וקנס של מיליון שקל. ערעורו של איזנברג תלוי ועומד בביהמ"ש העליון.

איזנברג הורשע בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וכן בעבירות ני"ע - הכללת פרט מטעה בדו"ח או הודעה והכללת פרט מטעה בתשקיף. כן הורשע איזנברג ברישום כוזב במסמכי תאגיד ובהדחה בחקירה.