נציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר: לפטר את יועצו של ראש הממשלה

יואל חסון, יועצו של שרון לענייני פניות הציבור, חשוד לכאורה בנושא פעילות מפלגתית; מכהן גם בתפקיד יו"ר צעירי הליכוד בניגוד לחוק שירות המדינה

נציב שירות המדינה, עו"ד שמואל הולנדר, ממליץ לראש הממשלה, אריאל שרון, להפסיק את העסקתו של יואל חסון, יועצו לענייני פניות הציבור, בשל חשדות לכאורה בנושא פעילות מפלגתית, הנוגדת את הוראות החוק.

נגד חסון מתנהל כעת הליך משמעתי, בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה, בגין שלושה אישומים בנושא פעילות מפלגתית.

הובהר, כי אם יתברר שחסון אכן המשיך להפר את הוראות החוק, יפעל הולנדר על-פי סמכויותיו, ועל-פי ממצאי החקירה ישקול בין היתר גם את סיום העסקתו של חסון במשרד רה"מ.

בשבוע שעבר הפסיק הולנדר את העסקתם של חמישה עוזרי שרים, לאחר שלא התפטרו מחברותם במרכז מפלגתם.

בתשובה לשאלות "גלובס" בנוגע לעניינו של יועץ ראש הממשלה, יואל חסון, נמסרו מנציבות שירות המדינה הפרטים הבאים המצדיקים לטענתה, את סיום העסקתו של חסון במשרד ראש הממשלה:

על-פי שני אישומים שלח חסון 2,500 מכתבים אישיים לחברי מרכז הליכוד (נובמבר 2002), ו-2,500 כרטיסי ברכה (ספטמבר 2003) תוך שימוש שאינו מותר בסמל המדינה, ובתואר תפקידו. זאת תוך חיקוי נייר מכתבים רשמי וכרטיס ביקור רשמי של משרד ראש הממשלה.

במעשיו פגע במשמעת שירות המדינה, הפר את חוק הדגל והסמל, את הוראות התקשיר ואת הנחיית היועץ המשפטי לממשלה. וכן, התנהג התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה.

על-פי האישום השלישי השתתף ונאם בכנס המיועד לתעמולת בחירות לרשויות המקומיות.

בנוסף לכך, הובא לידיעת נציבות שירות המדינה, כי חסון מכהן בתפקיד יו"ר צעירי הליכוד. על-פי חוקת הליכוד, לתפקיד הנ"ל נלוות סמכויות רבות, לרבות סמכויות ניהוליות, ומדובר בתפקיד בעל השפעה מרובה במפלגה.

מכוח כהונתו של מר חסון בתפקיד זה, מוקנית לו חברות הן בלשכת הליכוד והן במזכירות הליכוד, גופים המהווים, על-פי חוקת הליכוד, את ההנהלה הפעילה של המפלגה. בתוקף תפקידו מכהן חסון כיו"ר הוועד המנהל של צעירי הליכוד וחבר במועצה הארצית של צעירי הליכוד, ארגונים בכירים וחשובים שגם הם מהווים חלק מההנהלה הפעילה של המפלגה.

מילוי תפקידים אלו, במקביל לתפקידו כיועץ בכיר בלשכת ראש הממשלה מנוגדת לחוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגביית כספים).

ב-8 במאי 2003, שלח סגן נציג שירות המדינה למשמעת מכתב למשרד ראש הממשלה, ובו דרישה שחסון התפטר מתפקידו בליכוד כנדרש בחוק.

לאחר שלא הומצא מכתב התפטרות הורה סגן הנציב ב-12 באפריל 2005 על חקירת משמעתית בעניין. היום עומד חסון להיחקר.

לפי דיווח בגלי-צה"ל, מקורות בלשכת ראש הממשלה מתחו ביקורת על נציבות שירות המדינה, בטענה שהנציבות נוהגת איפה ואיפה, כיוון שנציגים ממפלגות אחרות הורשו לכהן בכפל תפקידים כזה.