סדנאות בהפועלים להימנעות מחריגה ממסגרת האשראי

בנק הפועלים יוצא במסע הסברה ללקוחות לקראת תחילת שנת 2006, אז תיכנס לתוקף הוראה של בנק ישראל לפיה אין לחרוג ממסגרת האשראי.

לפני מספר חודשים פירסם המפקח על הבנקים, יואב להמן, הוראה לפיה על הבנקים לאסור חריגות ממסגרות האשראי המאושרות ולא לכבד חיובים שיוצרים חריגות אלה.

כדי להיערך להוראה החדשה, שכרוכה בשינוי יסודי של ניהול חשבונות הבנק בישראל של המגזר הקמעונאי הידוע בחיבתו היתרה לחריגות כרוניות, נתן הבנק המרכזי ארכה של שנה וכאמור ההוראה תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2006.

בנק הפועלים יציע סדנאות לניהול תקציב משפחתי שייערכו בפריסה ארצית. הסדנאות ינוהלו על-ידי יוסי אש ונחמן לידור, מומחים חיצוניים בתחום. המשתתפים יקבלו טיפים לניהול התקציב המשפחתי בצורה נכונה יותר, ובסיום כל סדנה תחולק לכל משתתף חוברת הסברה ודיסק, אשר יופצו גם בסניפי הבנק.

לדברי מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, "כבנק הגדול במדינה מצאנו לנכון לצאת במהלך רחב הפתוח לכלל הציבור, אשר מטרתו להקנות לציבור כלים להתמודד עם השינויים הצפויים במערכת הבנקאות".

הבנק הוסיף, כי במהלך החודשים הבאים הוא צפוי להציע פתרונות נוספים שיסייעו ללקוחות להיערך לשינויים הצפויים. מבדיקות שערך הבנק עולה שהלקוחות חוששים מ"היום שאחרי" יישומה של ההוראה החדשה. לקוחות רבים אמרו, כי הם אינם יודעים כיצד להתנהל ומצפים מהבנק לסייע להם. המהלך ילווה בקמפיין בעיתונות וברדיו.

בתוך כך מדווח בנק הפועלים על גידול ניכר בנתח השוק שלו במגזר החרדי ל-20% מהפעילות הבנקאית של המגזר. זאת, לאחר שנה של פעילות שיווקית מקיפה במגזר זה, שנעשתה באמצעות פרסום גל BSD. הסדנאות בנושא ניהול ואיזון תקציב המשפחה יוצעו גם למגזר זה, תוך התאמה למאפייניו המיוחדים.