נחנך מפעל אלסינט-ג'נראל אלקטריק למיכשור רפואי-גרעיני בטירת הכרמל

אלג'מס ייצר מצלמות-הדמייה לתפקודי הגוף ב-120 מיליון ד' בשנה

חברות אלסינט וג'נראל אלקטריק, חנכו בסוף השבוע את מפעלם החדש, אלג'מס, בטירת הכרמל. המפעל עוסק בפיתוח ובייצור של מצלמות-גמא להדמייה בעזרת איזוטופים, המאבחנות את תפקודי האברים בגוף. במפעל מועסקים 140 עובדים, מחציתם בפיתוח ומחציתם בייצור, בשיווק ובתמיכה בלקוחות.

המפעל הוקם במסגרת המיזם המשותף, שעליו חתמו הצדדים במחצית שנת 97', שבמסגרתו הוחלט למקם בארץ את מרכז הפיתוח והייצור העולמי של שתי החברות.

ג'נראל אלקטריק פעילה במיזם באמצעות החברה הבת, ג'נראל אלקטריק מדיקל סיסטמס. החברות איחדו את פעילותן בתחום הרפואה הגרעינית, ובמסגרת זו העבירה ג'נראל אלקטריק לישראל את כל פעילות הפיתוח והייצור שלה.

המפעל החדש משתרע על שטח של כ-5,000 מ"ר, והוא ממוקם בכניסה לאיזור התעשייה של טירת הכרמל. היקף הייצור של החברה המשותפת, הוא כ-120 מיליון דולר בשנה.

לדברי נשיא אלג'מס, נתן חרמוני, מכירות החברה המשותפת מהוות כ-%20 מכלל הייצור העולמי בענף זה. חרמוני גילה, כי נבחנת כעת הרחבת הפעילות של אלג'מס, וכניסה לתחומי פיתוח וייצור של דורות מתקדמים יותר בתחומי המיכשור לאיבחון גידולים ותפקודים שונים.

במחצית השנה רכשה ג'נראל אלקטריק מאלביט את חברת דיאסוניק, העוסקת בפיתוח ובייצור מוצרי אולטרה-סאונד. בקרוב אמורה החברה להשלים את עיסקת הרכישה של פעילות ה-MRI והרפואה הגרעינית מאלסינט