נתניהו מבקש - גוטניק משלם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה ביקשו מהמיליונר האוסטרלי החרדי, יוסף גוטניק, לקנות חנות השייכת לגננת של ילדי נתניהו. גוטניק נענה לבקשה ורכש את החנות בכ-150 אלף דולר, למרות שאין לו עניין עסקי אמיתי בה. מאז עומדת החנות ריקה.

"היינו בחובות, וראש הממשלה ורעייתו ביקשו מגוטניק לקנות את החנות כדי שנצא מהבוץ", טענה הגננת. לשכת רה"מ אמרה בתגובה כי "רק שרה נתניהו פנתה. היא עשתה זאת שנה לאחר שהגננת חדלה לטפל בילדי נתניהו. הפנייה נעשתה למטרות צדקה בלבד". עם זאת לגננת ולבעלה יש חנות נוספת בירושלים. גוטניק מצדו הגיב: "עשיתי את זה מהסיבות שלי".

תחקיר "המוסף לשבת" המתפרסם מחר, חושף עוד כי בין נתניהו לבין גוטניק מתקיימת "עסקה" - גוטניק נותן לנתניהו וללשכתו "קופה קטנה" עבור עסקי ציבור שונים, ואילו לשכת נתניהו דואגת שהפלג של גוטניק בחב"ד יקבל הקצבות מיוחדות מכספי המדינה. גוטניק גם זוכה לגישה חופשית אל לשכת ראש הממשלה, נגישות למידע ויכולת להשפיע על החלטות מדיניות.

גוטניק לא מסתיר את עמדתו המדינית, לפיה הוא "פועל בשליחות הרבי מלובביץ', כדי לעצור כל מהלך של מסירת שטחי ארץ-ישראל". לגוטניק איש קשר קבוע בלשכת ראש הממשלה, חיים יענקל ליבוביץ, אשר לא שירת בצה"ל ואשר אין לו סיווג בטחוני.

בשנתיים האחרונות מקבלים "צעירי אגודת חב"ד", הפלג של גוטניק בישראל, תקציבים מיוחדים. נתניהו גם התערב כדי שגוטניק יצורף לוועדה העוסקת בהשבת הרכוש היהודי שהוחרם בשואה. הוועדה תעסוק בחלוקת 2 מיליארד דולר.

במקביל, על-פי בקשת נתניהו, העביר גוטניק כסף לעמותה שמממנת את פעילות מועצת יש"ע, בה היה פעיל אורי אליצור, ראש הלשכה של נתניהו. גוטניק גם שלח אלפי דולרים ל"חוג הפרופסורים לחוסן מדיני", בו חבר בן-ציון נתניהו, אביו של ראש הממשלה, וכן מימן מודעות תמיכה שאירגן ראש אגף ההסברה של נתניהו, דוד בר-אילן, בעיתונים אמריקניים.

לשכת נתניהו מסרה אתמול בתגובה: "ראש הממשלה עצמו אינו מעורב בבקשה לקבל את התרומות. נציגו של גוטניק, מר ליבוביץ, אינו שוהה במשרד רה"מ באופן קבוע, ואינו נחשף למידע סודי. כמו-כן הרעיון לשתף את מר גוטניק בוועדה להשבת הרכוש היהודי, אינו של ראש הממשלה". ואילו גוטניק מסר בתגובה: "אני חבר של נתניהו, אני תומך בו, אבל אני לא הספונסר שלו"