סנפרוסט רוכשת קרקעות במגדל העמק בהיקף 41 מיליון שקל

מפעל החברה במגדל העמק יושב על שטח בהיקף 30 דונם שכולל שטחים בנויים בהיקף 12 אלף מ"ר והחברה משלמת דמי שכירות של כ-5 מיליון ש'

חברת סנפרוסט, בשליטת קונצרן תנובה, דיווחה היום על רכישת קרקעות בהיקף של 60 דונם במגדל העמק, תמורת 41 מיליון שקל. כיום יושב מפעל החברה במגדל העמק על שטח בהיקף של כ-30 דונם ושטחים בנויים של 12 אלף מ"ר והיא משלמת דמי שכירות שמסתכמים בכ-5 מיליון שקל. לאור כוונותיה של סנפרוסט להיכנס לתחומי פעילות חדשים (כמו תחום השימורים ותחום הירקות הקפואים), רכשה החברה 30 דונם נוספים, שצמודים לשטח עליו יושב מפעל החברה כיום.

הרכישה כוללת את הקרקעות, את התשתיות ואת המבנים הקיימים עליהם, אשר לא היו בבעלותה של החברה. "רכישת השטח בסמוך למפעל החברה נועדה ליצור סינרגיה בין הפעילויות החדשות אליהן ניכנס בעתיד לבין הפעילות הנוכחית שלנו", אומר יענקלה יערי, מנכ"ל חברת סנפרוסט. בתעשייה תהליכית החשיבות של הקמת אתר ייצור אחד היא גבוהה. אם מחר אנחנו מחליטים להיכנס לתחום השימורים, ברור שתהליך הייצור של תירס בקופסא דומה מאוד לתהליך ייצור של תירס קפוא, מלבד השלב הסופי. במקרה שתיארתי, לא נידרש לשאת בהוצאות העקיפות שקיימות בהקמת אתר ייצור נוסף אלא פשוט נידרש להגדיל את האתר הקיים". יערי מציין כי כל החברות הגדולות בעולם בתחום הירקות הקפואים נקטו במהלכים דומים והן פעילות, בנוסף לתחום הירקות הקפואים, גם בתחום הירקות המצוננים, תחום השימורים ותחום הצ'יפס.

זו ההשקעה גדולה השנייה שמבצעת סנפרוסט השנה. בחודש מארס הצהירה החברה כי בכוונתה להשקיע כ-80 מיליון שקל בהרחבת מפעל מעדנות בגן יבנה. ההשקעה כוללת ציוד ייצור ואריזה, בית קירור אוטומטי חדש בצמוד לאתר הייצור ושטחים נוספים לרווחת העובדים. החברה מותירה 2,000 מ"ר שלא ינוצלו בשלב זה, אלא רק בעוד שנתיים, עם השלמת יעדה: הכפלת כושר הייצור הנוכחי. עם זאת לא מן הנמנע כי הרחבת המפעל בגן יבנה תועתק לשטח שנרכש במגדל העמק - שם נהנית החברה מהטבות של אזור פיתוח א', בעוד שבגן יבנה נהנית החברה מהטבות פחותות, מאחר שהיישוב נמצא באזור פיתוח ב'.

כיום מייצרת מעדנות בניצולת של 100% (24 שעות ביממה). סנפרוסט סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם מחזור מכירות של 69 מיליון שקל, בדומה למחזור המכירות של החברה ברבעון המקביל אשתקד ועם רווח נקי של 5.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגורם המרכזי לירידה ברווח הנקי של החברה היה סעיף הוצאות המימון של החברה שעמד על 600 אלף שקל, לעומת הכנסות מימון של 400 אלף שקל שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מגיוס של איגרות חוב בהיקף של 60 מיליון שקל. בנטרול הוצאות והכנסות המימון רשמה החברה רווח נקי של 6.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 6.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. *