סוהא ערפאת: "אני אומרת לפקידים ברשות הפלשתינית שהם מושחתים - הם הולכים לצעוק אצל בעלי"

אומרת בראיון לפייננשל טיימס: "ערפאת מאשר לעיתים בקשות לטיפולים רפואיים ב-100 אלף ד' ביום; עדיף שהכספים יופנו לאנשים אלה מאשר לפקידים"

יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, מאשר בחתימת ידו בקשות לטיפולים רפואיים של תושבי השטחים, שמעבירה לו רעייתו, סוהא, בהיקפים המגיעים לעיתים ל-100 אלף דולר ביום. כך סיפרה סוהא ערפאת ל"פייננשל טיימס".

הפניות זורמות לרעייתו של יו"ר הרשות הפלשתינית בעיקר במהלך ביקוריה במירפאת הילדים, שהקימה ברצועת עזה לפני חמש שנים. "לפעמים הסכומים מגיעים ל-100 אלף דולר ביום. עדיף שהכספים יועברו לאנשים אלה, מאשר 'להם'". בכך התייחסה סוהא ערפאת לפקידים ברשות הפלשתינית, בכללם יועצי היו"ר, שנחשדו בשנה האחרונה בשחיתות תוך שימוש בכספי הרשות, בנכסיה ובשירותיה לצרכיהם האישיים.

"כשאני רוצה לבקר את הפקידים הרשמיים ברשות הפלשתינית, אני עושה זאת ישירות בפניהם. הם מתרגזים, כיוון שאני אומרת להם שהם מושחתים", הבהירה. "הם הולכים לבעלי, צועקים ושואלים מדוע אני עושה את זה".

ערפאת, המגיעה כמעט מדי יום למרפאה כשהיא נוהגת במכונית ב.מ.וו חדישה, הוסיפה, כי חלק מהבעיות בשטחים נובעות ממשפחות גדולות מדי ונישואים בתוך המשפחה. "צריך לחנך את העם, בעיקר את הצעירים, לא להתחתן מוקדם מדי ולא ללדת יותר מדי ילדים. המשאבים מצומצמים והסכנה ללקות במחלות תורשתיות גבוהה מדי בעזה".

על פי הפיינשל טיימס, ערפאת, המתגוררת בדירה צנועה, מחזיקה מטפלת לבתה זהווה בת השלוש. פלשתינים רבים, בעיקר מקורבי יו"ר הרשות, אינם מקבלים אותה. מוצאה הנוצרי מרחיק אותה מהם, למרות שהתאסלמה עם נישואיה לערפאת. חלקם טוען, כי היא מחזיקה את המרפאה לצורכי תעמולה בלבד.

"כמה זמן אפשר לעשות תעמולה? אני עובדת כאן כמעט מדי יום. והמחיר הוא קנאה וחתרנות. ואת משלמת בנעורים וביופי. מדי יום את משלמת מחיר", אמרה ערפאת. מה שמחזיק אותה, לדבריה, הן הנשים הפלשתיניות במחנות הפליטים השקועות בעוני ובתחלואים. ועם זאת, לדבריה, גם אם יושקעו כספים נוספים במחנות, או אם יוצע לפליטים לעבור למבנים חדשים, הפליטים לא ייצאו מהמחנות. "זו תהיה הודאה בכישלון מבחינתם, אם יעזבו".

ערפאת סבורה, כי ההכרזה על הקמת מדינה פלשתינית עצמאית חשובה מבחינה מורלית. "זה יעניק לנו תקווה בעצמנו". ערפאת הביעה תמיהה, אם העולם חושש מהמילה מדינה והוסיפה, כי הישראלים הם שהפכו את הפלשתינים לחסרי מדינה. לדבריה, אם הפלשתינים לא יכירו במדינה משלהם, איש לא יכיר במדינה הפלשתינית