אושר תסריט של קמפיין משרד רה"מ הקורא למתיישבים להגיע לסכם

התסריט מבטיח: יש פתרון לכל מתיישב * הרשות השנייה: התסריט אושר כי המרכיב הדומיננטי בו - אינפורמטיבי

מועצת הרשות השנייה אישרה אמש (ג') תסריט של סרטון פרסומת, אותו הכינה לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית) עבור משרד ראש הממשלה, שעניינו הפיצוי והפתרונות שהוכנו עבור המתיישבים במסגרת תוכנית ההתנתקות. במקביל, הועבר התסריט לאישור זכייניות הטלוויזיה ולמועצת הרשות השנייה. ל"גלובס" נודע, כי בתסריט שהכינה לפ"מ נכתב: "ממשלת ישראל ערוכה לפינוי עזה וצפון השומרון, יש פתרון לכל מתיישב, דיור זמני וקבוע, תעסוקה, חינוך ופיצוי כספי".

עוד מבטיח הטקסט, כי "מקום דיור מחכה לכל משפחה", ובו פרוט לפיו יוצעו למתיישבים, "850 דירות שכורות, 640 בתים זמניים, מאגר של 20 אלף דונם לחקלאות, תעסוקה חלופית וסיוע לעצמאיים ומקום לימודים לילדים". התסריט כולל הצעה למתיישבים האמורים לעזוב את בתיהם, לפיה, "כדי לקבל מענה המותאם לצרכי המשפחה, כדאי להתקשר מוקדם ככל האפשר". הוא נחתם במספר טלפון וכתובת אינטרנט, בהם ניתן ליצור קשר עם מנהלת ההתנתקות. התשדיר חתום כמוגש על ידי משרד ראש הממשלה.

כאמור, התשדיר התקבל אצל הזכייניות ביום ראשון, והועבר מיד למועצת הרשות השנייה לאישור. זאת, מאחר ועל פי כללי הרשות השנייה, אסור להעלות תשדיר בנושא השנוי במחלוקת.

בעבר כבר היו לא מעט מקרים של תשדירים אשר נפסלו על רקע זה - בראשם, מספר תשדירים של יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ כנגד הממשלה.

נזכיר, כי לפני כמה חודשים הגיע הגיש קשה להכרעת בג"ץ בנושא זה, כשסרטון אותו הוא התכוון לעלות, נגד המדיניות הכלכלית של שר האוצר, נתניהו, לא אושר לשידור. בסופו של דבר סוכם, כי ניתן יהיה לשדר את תשדיר המפנה לקבלת אינפורמציה, גם אם הוא בנושא שנוי במחלוקת, וכי תשדיר המביע עמדה בנושא כזה ייפסל.

דוברת הרשות השנייה אישרה את הידיעה, ומסרה כי "הרשות אישרה את התסריט שהוגש על ידי לפ"מ, לאחר אישורו על ידי קשת, ולאחר שווידאה, כי הוא עומד בתנאי החוק והכללים, וכי המרכיב הדומיננטי בו אינפורמטיבי ומעביר מידע לציבור, בנוגע לפתרונות שמציע הממשלה למתיישבים, תוך הפנייה למרכז מידע ולאתר אינטרנט".