חברות ההשמה הבולטות

קבוצת עמדה

מהחברות הגדולות בענף. הוקמה ב-1990 על-ידי נורית ברמן, המכהנת כמנכ"לית החברה. נחשבת כקובעת סטנדרטים, והייתה בין החברות הראשונות שייבאו מחו"ל שיטות מקצועיות כמו מידענות. בשנים האחרונות אחראית למינויים של בועז צפריר למנכ"ל זוגלובק, אלחנן כהן למנכ"ל האוניברסיטה העברית, ואהרון אהרון לתפקיד יו"ר פעיל בדיסקרטיקס.

משאבי אנוש

פעילה בתחום מ-1987. בראש המשרד עומדות היו"ר הפעילה נחמה קרפל והמנכ"ליות המשותפות, מירי פרייס ודבי נייס. מתמקדת בהשמת בכירים בדרג הראשון והשני (מנכ"לים וסמנכ"לים), ומקפידה לעבוד בבלעדיות בלבד. פעילה בכל ענפי המשק, ובין לקוחותיה אפשר למצוא חברות כמו ECI, נייס, אמדוקס, שטראוס-עלית וטבע. בנוסף עובדת החברה עם קרנות הון סיכון כמו ג'מיני, כרמל, אוורגרין ואייפקס, על איוש תפקידים בכירים בחברות סטרט-אפ.

בגישה שונה

הוקמה על-ידי שוש אורון, המכהנת כמנכ"לית. מתמקדת בתחומי התעשייה המסורתית, תקשורת והיי-טק. איישה לאחרונה שני תפקידי סמנכ"ל במייקרוסופט ואת קלוד גז לתפקיד מנכ"ל שיר נטוורקס.

אס.תי

הוקמה על-ידי אסתי מריאן ב-1998. המתחרים קוראים לה "מלכת ההיי-טק", בגלל הקופונים שגזרה בתקופת הבועה. מתמחה בהשמת כוח-אדם (לא רק בכירים) בחברות פיתוח בשוק הסמי-קונדקטורס, התקשורת והתוכנה. בין לקוחותיה ניתן למצוא חברות סטרט-אפ צעירות כדוגמת אוליסטה, חברות ותיקות יותר כמו איי.אקס.איי וקומסיס, שם אייש המשרד את אלקנה בן-סיני לתפקיד המנכ"ל, וחברות גדולות כמו צ'ק פוינט, SAP ומרקורי.

חותם אישי

הוקמה ב-2002 על-ידי נתניה אריאלי, המנכ"לית, במטרה לתת מענה למנהלים בצומתי החלטה בענף ההיי-טק. הענף עבר טלטלה רצינית, אבל אריאלי נשארה בשוק בזכות שיטות הפעולה המקצועיות והאגרסיביות.

ג'ובאינפו

מחלקת הבכירים של החברה הוקמה לפני ארבע שנים, בהסתמך על הקשרים הטובים שפיתחה החברה עם חברות בענף וההכרה של אנשיה את צורכי השוק. היא מנוהלת על-ידי מיה פופס-גרין.

פילת

המחלקה להשמת בכירים בפילת, בראשות איריס קסל, מתמחה בארגונים ובחברות עירוניים וממשלתיים, שחייבים על-פי חוק להעביר את המגויסים מבחני השמה ומיון, ונעזרים במכוני המיון המקצועיים של פילת. בתקופה האחרונה אחראית החברה למינויים של מתי דב למנכ"ל חברת אנגל בנייה, של אריה בר לתפקיד מנכ"ל נתיבי איילון, של עמוס עוזני לתפקיד מנכ"ל חברת נמל חיפה, ושל חיים אלמוזנינו לתפקיד סמנכ"ל הכספים בביטוח ישיר.

פרופיל

משרד קטן ויעיל של שלושה אנשים. חומי בראון, מנכ"ל החברה, לא מתבייש לומר שהחברה שלו מתמחה בהד-האנטינג. "אנחנו דואגים להגיע למועמדים שלנו באמצעים ייחודיים", הוא אומר.

יחיעם טל

כבר 15 שנה פועל יחיעם טל, שעומד בראש משרד של איש אחד, בתחום השמת הבכירים. משרדו לא משדר יוקרה, אבל מרושת מאוד ומתמחה בעבודה עם חברות התעשייה הוותיקה. בין השאר, הוא הושיב את גיל אונגר על כס מנכ"ל איקאה.

נישה

החברה, בראשות פול צוקר, נוסדה לפני עשר שנים ופועלת בתחומי ההיי-טק, הביו-טק והמכשור הרפואי. מתמקדת בדרגי-הביניים, אך מפעילה גם את מחלקת "נישה אקזקיוטיב", שמטפלת בבכירים עד הדרג השלישי בארגון. החברה מאמינה בגיוס אקטיבי, ובין השאר פונה לישראלים מעבר לים. מפעילה סניף בעמק הסיליקון, שיתוף-פעולה עם משרד בניו-ג'רזי, וקשר עם ארבעים מגייסים ברחבי העולם.

חבר הון אנושי

אחת מחברות ההשמה הוותיקות בארץ, שהתמחתה במשך שנים בכוח-אדם זמני. זה שש שנים עוסקת החברה בהשמת בכירים. המנכ"לית איילת ורשביאק מסבירה שהחברה מחולקת לארבע מחלקות נושאיות שונות, המנוהלות על-ידי מומחה בתחום; לדוגמה, בראש המחלקה המתמחה בהשמת עורכי-דין, עומדת עורכת-דין לשעבר.

הממד האישי

הוקמה לפני כחמש שנים על-ידי רונית גרינברג ורונית לבנת, שמשמשות כמנכ"ליות משותפות. מתמקדת בתחום התקשורת וההיי-טק. בין לקוחותיה חברות הטלפוניה הבינלאומיות, חברות הסלולר והאינטרנט וחברת הכבלים הוט.

משרדים נוספים בתחום השמת הבכירים:

תאום בראשות חיה קוניק, מחלקת הבכירים של מנפאואר ומחלקת הבכירים של קבוצת קינן שפי.