"לבטל ההנחה בתעריפי המים למלונות באילת"

"יש לבטל את ההנחה הניתנת לבתי המלון באילת עבור מחיר המים והביוב, בהתאם להמלצת ועדת גרונאו". כך טוען עו"ד גידי פרישטיק המלווה את הקמת תאגיד המים העירוני, עין נטפים, שצפוי לקבל רישיון הפעלה באוגוסט 2005.

דו"ח גרונאו, שהוגש למועצת הרשות לשירותים ציבוריים - מים וביוב, בראשות מרדכי מרדכי, ממליץ לבטל את מדרגות תעריפי המים והביוב, לקבוע את מחיר המים על-פי עלותם, לבטל את היטלי הפיתוח לביוב והנחת הצנרת, להעמיק את הגבייה ולהפחית את הדליפות בצינורות.

לדברי פרישטיק, אילת מונה 57 אלף תושבים, אך עליה לספק שירותי מים וביוב ל-120 אלף תושבים, בשל התיירים והאורחים הרבים הפוקדים את העיר. לדבריו, עלות ההנחה על מחיר המים למגזר המלונות היא 7 מיליון שקל, הממומנים ע"י התושבים.

ב-2004 צרכו בתי המלון של העיר 39.6% מצריכת המים העירונית, אך תרמו רק 32.7% מסך הכנסות משק המים והביוב. תושבי העיר, לעומת זאת, צרכו 34.9% מצריכת המים, אך תרמו 41.2% מהיקף ההכנסות. לדברי פרישטיק, זהו סבסוד צולב שבו החלשים ממנים את החזקים.

בתי המלון של אילת צורכים 40% מסך צריכת המים העירונית, 13.5 מליון מ"ק בשנה. לשם השוואה, בתי המלון של טבריה צורכים 14% מכלל המים העירוניים, ובתי המלון של ירושלים 4.7% בלבד.

בנוסף, בניגוד לערים רבות היושבות על אקוויפר החוף או ההר, ומפיקות חלק מהמים השפירים בעצמן ובעלות נמוכה ביותר, אילת תלויה במפעלי התפלה של מקורות כדי לרכוש את המים המשמשים אותה, והיא קונה אותם בעלות גבוהה יחסית.