שלושה מפעלים נקלטים בפארק שח"ק - שילמו הוצאות פיתוח ל-12 דונם

המפעלים הנקלטים: מסילתי, דגן אוטומציה ועצמון

פארק התעשיות שח"ק, הממוקם סמוך למחלף ברקאי על כביש 6, בין עפולה לחדרה, קולט בימים אלו שלושה מפעלים נוספים. הפארק הינו בשטח של 8,000 דונם, מתוכם 3,000 דונם בייעוד תעשייה.

פארק תעשיות שח"ק הנו יוזמה משותפת של המועצות שומרון, קציר וחריש, אשר יחד עם משרד התמ"ת חברו בשנת 1998 לפיתוח והקמת פארק תעשיות אשר יסייע לפיתוח דמוגראפי והתיישבותי בנחל עירון, ויאפשר מתן פתרונות תעסוקה גם לערים הסמוכות - חדרה, עפולה ופרדס חנה.

מפעלים המעוניינים לשכון בפארק נדרשים לעבור מיון ראשוני אצל ועדת האכלוס, המורכבת מנציגי המועצה האזורית, נציגי ההסתדרות, המשרד לאיכות הסביבה ונציגי ציבור היושבים בוועדת התאום במשרד התמ"ס.

הפארק מעניק למפעל את הקרקעות תמורת תשלום פיתוח של 75 אלף שקל לדונם. המפעלים בפארק נהנים ממעמד ומהטבות של מפעל באזור פיתוח א', קרי מענק בשיעור של 24% על רכוש קבע, פטור ממס חברות לשנתיים וכיו"ב.

בין שלושת המפעלים נמנה מסילתי - מפעל לייצור קונסטרוקציות ומבנים ומוצרי מתכת, לבניית מפעלי תעשייה. המפעל, היושב כיום במושב צור משה, שילם הוצאות פיתוח עבור 6 דונם. מפעל נוסף הוא דגן אוטומציה, העוסק בתחום הפלסטיקה. המפעל מייצר לוחות פלסטיק המיועדים לבנייה בחדרים רטובים דוגמת חדרי אמבטיה ומקלחות. המפעל מעסיק 10 עובדים, ויישב על שטח של 3 דונם במתחם הפארק. המפעל השלישי הוא עצמון, הנמצא בשלב קליטה מתקדם. המפעל היושב כיום בנתניה ועוסק בייצור ושיווק פרופילים ואטמים מגומי, ומעסיק 20 עובדים. הוא יישב על שטח של 3 דונם במתחם הפארק.