לקראת הפגנת המיליון: חדר המצב מדווח כי מעל 300 אלף איש אישרו השתתפותם; ליף: הפגנה של 7 מיליון

(עדכון) בג"ץ הורה לרכבת למצוא פיתרונות חלופיים למי שירצה להגיע להפגנה ■ רגב קונטס לגל"צ: "העם יודיע על מדינת רווחה"; "אנו רוצים מינימום של שירותים מהמדינה" ■ "יחס הממשלה לציבור משפיל ומזלזל. הדלק והחשמל עלו והעבירו חוק הווד"לים. המחאה רחוקה מסיום"

רגע לפני "הפגנת המיליון" מחר (מוצ"ש), ביקרה מנהיגת המחאה, דפני ליף, אחר הצהריים בחדר המצב הממוקם בדירה פרטית בשדרות רוטשילד, שם יושבים כ-20 מתנדבים במשמרות מסביב לשעון במשך כל שעות היממה. על פי הדיווחים שנאספים בחדר המצב מעל ל-300,000 איש כבר אישרו את השתתפותם בצעדת המיליון.

דפני ליף הדגישה כי "זו אינה הפגנה של מיליון, אלא הפגנה של 7 מיליון בני אדם", וסיפרה על אווירה של התלהבות ברחוב, סחף והתרגשות, בכל מקום שאליו היא מגיעה

המתנדבים בחדר המצב עוסקים בהפצה המונית של קריאה להשתתפות בצעדת המיליון, דרך כל האמצעי המדיה האפשריים: מיילים, רשתות חברתיות, סמסים, פליירים, טלפונים וכו'. בהשראת הסרט "תעביר את זה הלאה", המתנדבים מנהלים את קמפיין "5 עלי!", הקורא לכל אחד לקחת אחריות אישית ולהביא להפגנה 5 אנשים נוספים.

מוקדם יותר היום התראיין אחד מיוזמי מחאת האוהלים, רגב קונטס לגלי צה"ל, והביע התרגשות רבה ביום שלפני. "היום זה כ"ח בנובמבר - מחר כ"ט. אם בכ"ט המקורי הכריזו באום על הקמת המדינה - עכשיו העם יודיע על הקמת מדינת רווחה, לא שינויים מינוריים בתקציב אלא מינימום של שירותים מהמדינה".

בג"ץ הורה היום לרכבת למצוא פיתרונות חלופיים למי שירצה להגיע להפגנה. זאת, לאחר שהרכבת הודיעה כי תשבית את הקווים בין ת"א לבאר שבע ובין ת"א לירושלים במוצ"ש.

- ההפגנה תפיל את חומות ועדת טרכטנברג?

"היחס מהממשלה לציבור היה יחס משפיל ומזלזל גם אחרי תחילת המחאה. העלו את מחירי הדלק והחמשמל והעבירו את חוק הווד"לים. ידונו המכובדים בירושלים במה שידונו, ואני מכבד את פרופ' טרכטנברג, אבל צריך לחכות לדיון של 18 השרים בהמלצות. כל אחד מהם 'תרם' למצב העגום".

- מה יקרה?

"אני מציע לכל אחד לצלם מחר את ההפגנה, רק כדי לזכור למחרת, ה-4 בספטמבר, את ההיסטוריה כי המאבק עומד להיות ארוך. יש לנו מגוון שלם של פעילות החל ממחרתיים, והמחאה רחוקה מלהסתיים".