מחקר אמריקני: חלב אם יכול להשמיד את נגיף האיידס

סגולותיו של חלב האם ידועות כבר זמן רב ומחקרים רבים ממליצים על יתרונותיו עבור התינוק, אבל כעת מתברר שלחלב אם גם סגולות מרפא נגד נגיף האיידס

חלב אם אינו רק מזין, אלא גם עשוי למנוע הדבקה בנגיף ה-HIV - כך מתברר ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת דרום קרוליינה. המחקר, שפורסם במגזין "PLoS Pathogen", מצא קשר בין הרכיבים של חלב האם ליכולת שלו להשמיד את נגיף האיידס ולמנוע הדבקה דרך הפה, בניגוד למה שסברו עד היום.

15% מהנדבקים החדשים בנגיף האיידס ברחבי העולם הם תינוקות, שללא טיפול מתאים - לא יזכו לחגוג את יום ההולדת הראשון שלהם בעקבות הנזק שגורם הנגיף למערכת החיסונית בגופם. באופן מפתיע, רק 44% מתוך התינוקות שנולדו לאמהות שנושאות את הנגיף, נדבקו בו בעצמם, למרות חשיפה תכופה וממושכת לנגיף.

החוקרים מצפון קרוליינה לא נותרו אדישים לנתון הזה, והחליטו לבדוק אותו באמצעות ניסוי שנערך על עכברים מהונדסים גנטית ללא מערכת חיסונית משל עצמם, שנוצרו באמצעות מח עצם אנושי. הנתונים הללו יצרו בהם מערכת חיסונית הזהה לזו של בני האדם, ואפשרו להם להידבק באיידס כמו בני אנוש. בניסוי התגלה שלמרות שהעכברים נחשפו לחלב אם שנלקח מנשים נשאיות, אף אחד מהם לא נדבק באיידס.

התוצאות הובילו את החוקרים למסקנה שהנגיף הושמד בחלב, ומנע את ההדבקה דרך הפה. "מדובר בתוצאות משמעותיות מאוד כיוון שהן מראות שהחלב יכול לחסום לחלוטין את העברת הנגיף שנמצא בחלב האם", אמרה החוקרת ד"ר אנג'לה וואהל, שערכה את המחקר בהודעה לעיתונות מטעם האוניברסיטה. "זה מפריך את השערת ה"סוס טרויאני" שהייתה מקובלת עד היום".