קרי הזהיר את נתניהו: ללא שלום - ישראל תוחרם בכל העולם

הפרשן ג'פרי גולדברג מבלומברג, המקורב לבית הלבן, חושף אזהרה מפורשת ששיגר מזכיר ההגנה האמריקאי לראש הממשלה נתניהו: אם המו"מ עם הפלסטינים לא יניב פירות, ישראל תעמוד מול מסע דה-לגיטימציה "על סטרואידים"

מזכיר ההגנה האמריקאי ג'ון קרי הזהיר את רה"מ בנימין נתניהו בשבועות האחרונים כי אם המו"מ המדיני עם הפלסטינים לא יניב פירות - ישראל תוחרם בעולם. כך מדווח פרשן בלומברג ג'פרי גולדברג, הנחשב מקורב לבית הלבן.

"קרי הזהיר את נתניהו בשבועות האחרונים שאם הניסיון הנוכחי להשיג שלום לא יניב פירות, ישראל תעמוד בקרוב מול מסע דה-לגיטימציה בינלאומי 'על סטרואידים', כדבריו", כותב גולדברג.

גולדברג מציין גם כי שוחח עם מקורבים לנושא שמסרו לו כי קרי סבור שהדבר היחיד ממנו חושש נתניהו באותה מידה שבה הוא חושש מהאיום האיראני, הוא בידוד בינלאומי של ישראל.

לפי גולדברג, נתניהו חושש מפגיעה כלכלית בישראל בשל הבידוד העולמי, אם זה יתרחש, אך יותר מכל הוא חושש שחרם על ישראל יפגע ביכולתה להגן על עצמה.

"התיאוריה פשוטה", כותב גולדברג, "מדינה שנחשבת לא לגיטימית בעיני המערב תתקשה להחזיק מעמד כאשר תצטרך להגיב לפעולות תוקפנות מצד ארגוני טרור כמו חיזבאללה או חמאס. נתניהו סבור כי קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל יכריח את מעצמות המערב לרסן את ישראל לכל הפחות ולמהר לגנות אותה בכל פעם שהיא תצטרך להגן על עצמה".

יתרה מכך - גולדברג מזכיר כי ישראל עשויה לפעול יום אחד מול איראן ע"י תקיפה צבאית כדי להשמיד את אתרי הגרעין שלה. ללא תמיכה בינלאומית, היא תתקשה לעשות זאת.

"במשך שנים טענתי שישראל תשיג יותר תמיכה מצד העולם בקמפיין שלה נגד איראן, לו רק תסכים לפשרות מול הפלסטינים", כותב גולדברג. "נתניהו הסכים לחזון שתי המדינות אך לא עשה מספיק כדי לממש את החזון... עם זאת, לאחרונה הוא נוטה לכיוון המרכז הפוליטי. בעשותו כך, הוא גורם לעצבנות במפלגת הליכוד".

גולדברג מתייחס גם לחרם שהטיל לאחרונה האיחוד האירופי על מוצרים מההתנחלויות ואומר כי "נתניהו מבין שהוא לא יכול להילחם באיחוד האירופי אך מצד שני העוינות האירופית את ישראל לא ממש מסייעת לקרי. האיומים מאירופה עלולים לתרום לימין בישראל שיחשק את נתניהו במו"מ. מצד שני, הרוב בישראל הינו הגיוני ויודע - כפי שנתניהו יודע - שישראל לא יכולה להתקיים בעולם ללא חברים".