קרן ריאליטי מכרה את מרכזיית בזק ב-44 מיליון שקל

הרוכש של המרכזיה בקרן הרחובות ההגנה ומשה דיין ביד אליהו שבתל אביב הוא היזם הירושלמי שלמה דהוקי ■ את הנכס רכשה הקרן בשנת 2010 מחברת בזק ב-20 מיליון שקל

קרן ריאליטי מכרה את מרכזיית בזק בקרן הרחובות ההגנה ומשה דיין ביד אליהו שבתל אביב ב-44 מיליון שקל. הרוכש הוא היזם הירושלמי שלמה דהוקי. את הנכס רכשה הקרן בשנת 2010 מחברת בזק ב-20 מיליון שקל. מאז פעלה להשבחתו ולשינוי ייעודו לשימושים שימצו את פוטנציאל גודלו ומיקומו, המשלבים דיור מוגן, מעונות סטודנטים ומסחר. מימוש הנכס מגלם תשואה על ההון המושקע של כ-170% ורווח של כ-21 מיליון שקל (לאחר הוצאות רכישה, השבחה ומכירה).

מדובר במגרש בן 3.5 דונם שעליו מבנה בן 3 קומות ומרתפים בשטח בנוי של כ-2,250 מ"ר. במסגרת פעולות ההשבחה שעשתה, פעלה הקרן לקידום תוכנית בניין עיר חדשה שבה צפוי ייעוד הנכס להשתנות ממלאכה ותעשייה לייעוד בשימושים מעורבים של דיור מוגן, מעונות סטודנטים ומסחר, זאת תוך הגדלה משמעותית של זכויות הבנייה מ-120% לכ-600% לאחר שינוי הייעוד. בעבר פירסם "גלובס" כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מתנגדת לשינוי יעוד המגרש למגורים ועל כן קבוצת רכישה שקיבלה אופציה מקרן ריאליטי לרכוש את הנכס, ושיווקה בו דירות מגורים, לא מימשה את האופציה. את קרן ריאליטי ייצגו בעסקאות עו"ד משה הרדי ועו"ד צורי פיקאר ממשרד 'הרצוג פוקס נאמן.

לפני שנה בקירוב רכש היזם הירושלמי דהוקי מרכזייה נוספת מבזק ברחוב המרד בתל אביב, סמוך לטיילת, תמורת 43 מיליון שקל. המגרש שעליו בנויה המרכזייה הישנה מיועד לשימוש ציבורי ועיריית תל אביב מתנגדת לשינוי ייעודו למגורים. באחרונה מימשה קרן ריאליטי נכס נוסף, בשדרות ח"ן שבמרכז הרצליה, ב-24 מיליון שקל. הנכס, ששטחו דונם ועליו מבנה המושכר כיום לרשת "כפר השעשועים", נרכש ב-2011 מחברת "עמיתים" ב-9 מיליון שקל. במסגרת פעולות ההשבחה רכשה הקרן מרמ"י את זכויות הבעלות בנכס וקידמה תב"ע חדשה בסמכות ועדה מקומית המאפשרת הקמת בניין מגורים בן 9 קומות ו-32 דירות שיכלול קומת קרקע מסחרית וחניון תת-קרקעי.

קרן ריאליטי נוסדה ע"י מיקי ורדי, לשעבר ראש רשות מקרקעי ישראל, אוהד רוזן ואסף ורדי, ואליהם הצטרף בשנה האחרונה שלמה גוטמן. ריאליטי הינה קרן העוסקת בהשבחת הנדל"ן. עם משקיעי הקרן נמנים גופים מוסדיים, אוניברסיטאות ומשקיעים פרטיים ישראלים וזרים. בשנה האחרונה גייסה הקרן כ-860 מיליון שקל שאותם היא מתעתדת להשקיע בנדל"ן להשבחה בישראל.