סורוס: "טראמפ ייכשל בתפקיד, השווקים צפויים לשנות כיוון ולרדת"

ג'ורג' סורוס: "אי-אפשר לדעת מה טראמפ יעשה כי הוא בעצמו אינו יודע כיצד לפעול ולהוציא את הרעיונות שלו לפועל. חוסר ודאות הוא האויב הגדול ביותר של השווקים, ולכן אני לא אופטימי. השווקים צפויים לרדת בהמשך השנה"

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

"דונלד טראמפ הולך להיכשל בתפקידו כנשיא ארצות הברית", כך אמר אמש המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס במסגרת ראיון עם בלומברג בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

ומדוע טראמפ צפוי להיכשל? "מכיוון שבתוך הרעיונות שהוא ואנשיו דוגלים בהם ומנסים לקדם יש סתירה פנימית ולכן הם לא יכולים להצליח". 

טראמפ יושפע הערב ב-19:00 שעון ישראל לנשיא ה-45 של ארה"ב. במהלך מערכת הבחירות בארה"ב תרם סורוס כ-20 מיליון דולר למטרות שונות, מתוכם יותר מ-10 מיליון דולר להילארי קלינטון שהתמודדה מול טראמפ. 

 

בהתייחסות לשווקים ממשיך סורוס להפגין פסימיות. "אי-אפשר לדעת מה טראמפ יעשה, כי הוא בעצמו אינו יודע כיצד לפעול ולהוציא את הרעיונות שלו לפועל. חוסר ודאות הוא האויב הגדול ביותר של השווקים, ולכן אני לא אופטימי. השווקים צפויים לרדת בהמשך השנה".

למרות שהוא מתקרב לגיל 90, סורוס חזר לפעילות המסחר לפני כחצי שנה. סורוס, שנחשב לאחד ממנהלי קרנות הגידור המצליחים ביותר בכל הזמנים החליט לפני מספר שנים לפרוש ממסחר פעיל, למרות שהמשיך לקחת חלק באסטרטגיות ובקבלת ההחלטות של קרן הגידור שבבעלותו, Soros Fund Management, שמנהלת הון בהיקף של יותר מ-30 מיליארד דולר.

לאחרונה סורוס הצהיר על שורה של הצהרות "דוביות" ולפי דיווחים שונים קרן הגידור שבבעלותו צמצמה את החשיפה לשוק המניות האמריקאי ונכנסה ל"מקלט" כאשר רכשה זהב בהיקפים גבוהים מתוך ציפייה לגל ירידות גדול בשוק. בינתיים ההימורים שלו לא צלחו אולם הוא מעריך כי "בסופו של דבר השווקים ישנו כיוון ואני ארוויח".

סורוס הביע דאגה מההאטה בסין ובתחילת 2016 קרא למשקיעים להמר נגד היואן מתוך ציפייה שהממשל הסיני יפעל להחליש את המטבע המקומי. ההצהרות של סורוס הרגיזו מאוד את הממשל הסיני שהזהיר את "סוחרי השורט המרושעים" וטען כי הם יפסידו הרבה כסף אם יהמרו נגד הכלכלה הסינית.