הדמ"צים באפריקה-ישראל מבקשים ייעוץ משפטי עצמאי - מחשש לדיווח לקוי לכאורה

לבייב: הדמ"צים מוסתים * חילוקי דעות בין מקורבי לבייב ובעלי המניות מדרא"פ על מניעיהם

שני דירקטורים מקרב הציבור באפריקה-ישראל, עמוס לביא ודוד שלכט, פנו בימים האחרונים לבעל השליטה בחברה, לב לבייב, בבקשה לקבל ייעוץ משפטי חיצוני. שלכט ולביא מבקשים זאת לנוכח האירועים האחרונים בחברה, בנוגע להחלטת ההנהלה לסגור את קניון רמת אביב בשבתות.

הדמ"צים טוענים, כי הפרוטוקול של הישיבה האחרונה של הדירקטוריון, לפיו החליט הדירקטוריון לאשר סגירת הקניון בשבתות, אינו תואם את ההחלטות שקיבל הדירקטוריון. עוד נודע, כי השניים מביעים חשש מאפשרות לדיווח לקוי. זאת, לאחר שהתברר להם, כי לחברה הסכמים עם מקדונלד'ס ותיאטראות ישראל, המתירים להם לפעול בשבת, בעוד לדירקטורים לא דווח על כל הסכם עם גוף עיסקי המאפשר לו פעילות בקניון בשבת.

שני הדמ"צים מצטרפים לעוד 3 דירקטורים, שפנו ללבייב בדרישה לכנס את הדירקטוריון בדחיפות לדיון באירועים האחרונים. האחרים הם נציגים בנק לאומי בדירקטוריון, צבי איצקוביץ ושמואל זוסמן, ומנכ"ל בנק כללי, אלי יונס, המייצג את המשקיעים הדרום-אפריקנים, המחזיקים ב-%8 מהחברה.

במכתב שהעביר איצקוביץ ללבייב, הוא ביקש לקיים ישיבה דחופה לאור הדיווחים שנמסרו לדירקטוריון, שלא כללו דיווחים על ההסכמים שנחתמו עם מקדונלד'ס ותיאטראות ישראל. כן מבקש איצקוביץ לכנס את הדירקטוריון לדיון בגל הפיטורים של הסמנכ"לים של החברה, לאחר שבשבוע האחרון פוטרו 5 מהם.

לבייב שהה בישראל עד שעות הצהריים (ב'), אך העדיף שלא להיענות לפניות הדירקטורים. יועציו מסרו, כי "לבייב נמצא בחו"ל וידון בנושא עם שובו". על פי התקנון, עליו לכנס את הדירקטוריון בתוך 30 יום, אך ההערכה היא, כי הוא יכונס בשבוע הבא.

בתוך כך מסרו מקורבים ללבייב, כי כל מטרתם של הדרום-אפריקנים, המיוצגים על ידי יונס, היא להפעיל על לבייב לחץ לחתום עימם על הסכם זהה לזה שנחתם בינו לבנק לאומי. על פי הסכם זה, לבנק לאומי אופציה לחייב את לבייב לרכוש את כל מניות הבנק באפריקה-ישראל, במחיר העיסקה המקורית ביניהם. מקורות המקורבים לדרום-אפריקנים הכחישו זאת, וטענו, כי לא מתנהלים כלל מגעים בעניין, ואין בכוונתם בשלב זה למכור את המניות.

אפריקה-ישראל מסרה בתגובה: "כל מידע שנמסר בדירקטוריון הוא מדויק, וההחלטות נתקבלו על ידי כל הדירקטורים פה אחד. פרוטוקול הדיון מבטא זאת. נראה, שהדמ"צים מוסתים על ידי מי מהדירקטורים, שפועלים משיקולים זרים".

עוד נמסר על ידי דוברת לבייב, כי דבריו של יונס לגבי תוכנן של החלטות הדירקטוריון אינן אמת, ונושא זה יובא לדיון בישיבה הבאה. לדבריה, "יונס פועל מאינטרסים צרים של בעלי מניות, ועקב כך פוגע בחברה עצמה". «מאת אורנה רביב «הדמ"צים באפריקה-ישראל מבקשים ייעוץ משפטי עצמאי - מחשש לדיווח לקוי לכאורה «לבייב: הדמ"צים מוסתים * חילוקי דעות בין מקורבי לבייב ובעלי המניות מדרא"פ על מניעיהם