לבייב: נתמקד תחילה בייעול החברה

דירקטורים חדשים: דוד פרידמן, יצחק לנדסמן, חיים ארז, יחזקאל הרמלך, יאיר יוציס, מוטי מאיר ואברהם זהבי

בנק לאומי העביר היום (ד') את השליטה באפריקה-ישראל ללב לבייב, שרכש %54 ממניות השליטה בחברה תמורת כ-630 מיליון שקל. עם קבלת השליטה, אמר לבייב, כי "היום יוצאת לדרך אחת מהחברות הראשונות שעברו בהצלחה את תהליך ההפרטה, בהתאם להחלטת הממשלה".

בישיבת דירקטוריון ראשונה שקיים לבייב כיו"ר החדש של החברה, אושר מינויו של אביגדור קפלן למנכ"ל החברה. הדירקטורים החדשים שמונו לדירקטוריון הם מנכ"ל בנק לאומי ויו"ר אפריקה-ישראל לשעבר, דוד פרידמן; מנכ"ל תנובה לשעבר, יצחק לנדסמן; מנכ"ל כימיקלים לישראל לשעבר, חיים ארז; יחזקאל הרמלך, יאיר יוציס, מוטי מאיר ואברהם זהבי. עוד יכהנו בדירקטוריון עמוס לביא, דוד שלכט, צבי איצקוביץ', מייקל כץ ושמואל זוסמן.

ל"גלובס" נודע, כי פרידמן ביקש שלא להתמנות לסגן יו"ר, בעקבות הביקורת שנמתחה על כך, ולבייב נענה לבקשה.

בראיון ל"גלובס", הכחיש היום (ד') לבייב כי נושא מינויו של פרידמן לסגן יו"ר עמד כלל על הפרק.

לגבי הכיוונים הצפויים של החברה, אמר לבייב, כי צריך לתת למנכ"ל החדש מספר חודשים ללמוד את החברה. "בכל מקרה, בשלב ראשון צריך לייעל את החברה וללמוד מגוון עסקיה - מה רווחי יותר ומה פחות. קודם נעשה סדר מבית, ורק לאחר מכן נצא לדרך".

בשלב הבא, אומר לבייב, ייבחנו תחומי פעילות שונים, כאשר שום תחום לא ייפסל על הסף. עם זאת, ציין, כי בכוונתו לבצע השקעות בנדל"ן במזרח אירופה, באמצעות אפריקה-ישראל, כאשר ההשקעות ייעשו בצורה זהירה, מבלי ליטול סיכונים.

לבייב הוסיף, כי קיבל פניות רבות להשקעה בתחומי היי-טק בארץ, והוא אינו פוסל כניסה לתחום זה. לבייב מסר עוד, כי גיוס הון לא עומד כרגע על הפרק. לדבריו, הוא מתכוון להיות יו"ר פעיל, ולהצעיד את החברה, באמצעות המנכ"ל והדירקטוריון, להישגים. -(ראה ראיון עם אביגדור קפלן ב"גלובס הערב") «מאת אורנה רביב «לבייב: נתמקד תחילה בייעול החברה «דירקטורים חדשים: דוד פרידמן, יצחק לנדסמן, חיים ארז, יחזקאל הרמלך, יאיר יוציס, מוטי מאיר ואברהם זהבי