מתכנן הפיגוע במלון פארק בנתניה תיכנן גם פיגוע המוני באמצעות ציאניד

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגש היום (ה') כתב אישום נגד מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בטול כרם, עבאס אל סייד (36), המואשם בתכנון הטבח במלון פארק בנתניה והפיגוע בקניון השרון, ברצח עשרות ישראלים ובפציעתם של מאות אחרים.

על-פי כתב האישום, הנאשם היה אחראי לפיגוע במלון פארק בנתניה שאירע ב-27 במארס השנה, ערב חג הפסח, בשעה 19:30.

המחבל עבד אל-עודא הגיע אל המלון, כאשר הוא מחופש לאישה, לבוש מעיל עור חום ונשא על גופו 10 ק"ג חומר נפץ וכן כדוריות מתכת ופיסות מתכת קצוצות. כתוצאה מהפיצוץ נרצחו 29 בני אדם שהגיעו לסדר פסח בחדר האוכל ונפצעו 160 איש.

עוד נטען בכתב האישום, כי את הפיגוע הזה היה אמור לבצע מחבל נוסף - נידאל קלאק, אך הוא היה חולה באותו יום ולכן את הפיגוע ביצע עודא לבדו.

המחבל והמסיע שלו, פתחי חטיב, נסעו מטול כרם לכיוון הרצליה, ולאחר שלא מצאו שם מקום מתאים לביצוע הפיגוע, הם נסעו לת"א, אך גם שם לא נמצאה מטרה טובה. המחבל סיפר למסיעו כי הוא מכיר את נתניה, והם נסעו לשם. המחבל ירד מהרכב סמוך למלון פארק, שם הוא ביצע את הפיגוע.

באישום אחר נטען, כי אל סייד יזם וארגן גם את הפיגוע בקניון השרון בנתניה ב-18 במאי אשתקד, בו נהרגו חמישה בני אדם ונפצעו 86 אחרים, מהם עשרות פצועים קשה, ששהו באותה עת בסביבתו של המחבל מחמוד מרמש (21). באישום נוסף נטען, כי במסגרת תפקידו כחבר תנועת החמאס, כדוברה וכראש הזרוע הצבאי שלה בטול כרם, קיים הנאשם קשר ישיר עם הנהגת החמאס בסוריה. הוא ארגן הפגנות, ותהלוכות אבל, וייצג את תנועת החמאס בראיונות לכלי התקשורת.

כמו כן קיבל ממנהיגי החמאס בסוריה, באמצעות העברות בנקאיות לחשבונו הפרטי בבנק בטול כרם, עשרות אלפי דולרים למימון פעילות החמאס. על-פי הנטען, בכסף זה רכש הנאשם כמויות גדולות של נשק ותחמושת, שכוונו כלפי מטרות ישראליות.

עוד נטען, כי עבאס אל סייד תיכנן לבצע פיגוע המוני בישראל באמצעות רעל ציאניד.

כתבת עתי"ם מוסרת, כי כך עולה מכתב האישום נגד אל סייד שהוגש ביום ה' לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

עוד עולה מכתב האישום, כי בחודש פברואר 2002 הורה אל סייד לאדם בשם טארק זיידן להעביר לידיו בקבוק ציאניד שהיה ברשותו. זאת, לצורך ביצוע פיגוע המוני.

על-פי הנטען, לאחר הפיגוע במלון "פארק" בנתניה בערב פסח, הודיע הנאשם לזיידן, כי יש בדעתו לבצע פיגוע הרעלה המוני בישראל באמצעות הציאניד.

כתבת עתי"ם מוסיפה, כי על פי כתב האישום, יזם הנאשם ואירגן את הפיגועים במלון "פארק" בנתניה, שבו נרצחו 29 בני-אדם ואת הפיגוע בקניון השרון בנתניה שבו נרצחו 5 אנשים. בשני הפיגועים נפצעו מאות אנשים.