בזק בינלאומי רוצה לטעום מה-WiMAX למרות שלא צפוי שתקבל תדרים לשימוש מסחרי

מדובר בניסוי שיאפשר לחברה להכיר את הטכנולוגיה ; למרות אי-הוודאות הרגולטורית החברה מנסה לשמור על עצמאותה, ואם יתברר שבנושאים מסוימים הטכנולוגיה יכולה להועיל - היא מעוניינת לבחון זאת

בזק בינלאומי אינה יודעת האם תוכל בכלל להשתמש בטכנולוגיה, בהיותה חברת בת של בזק , אבל רישיון לניסוי טכנולוגי ב-WiMAX היא קיבלה ממשרד התקשורת.

בזק בינלאומי הודיעה שבשבוע שעבר העניק לה המשרד רישיון לניסוי טכנולוגי. המשמעות מבחינת החברה היא שכמה משתמשים פנימיים או כמה לקוחות עסקיים בודדים, יוכלו להתנסות ביכולות הטכנולוגיות של ה-WiMAX כאשר במקביל היא תוכל לבדוק האם היא בכלל זקוקה לה.

במסגרת מדיניות משרד התקשורת בזק בינלאומי עדיין לא יכולה לשמש כשחקן בתקשורת הפנים ארצית, אך היא תוכל לעשות זאת בזמן הקרוב תחת מגבלות כשתקבל את רישיון המפ"א הייחודי. בהיותה חברה בת של בזק ספק אם היא תזכה להקצאת תדרים ל - WiMAX במסגרת המדיניות שפרסם משרד התקשורת לפני מספר שבועות ואשר מגבילה את כל החברות בקבוצה.

בבזק בינלאומי אומרים שמדובר בניסוי שיאפשר להכיר את הטכנולוגיה למרות אי הוודאות הרגולטורית. החברה, כך מסבירים, מנסה לשמור על עצמאותה ואם יתברר שבנושאים מסויימים הטכנולוגיה יכולה להועיל אזי החברה מעוניינת לבחון זאת.